خبرگزاری کار ایران

جلوخانی در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

واگذاری مجتمع گلخانه‌ای نودهک تاکستان در قالب 51 قطعه به متقاضیان/ احداث 2 مجتمع گلخانه‌ای آبیک در مرحله استعلامات قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۹۱۶

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قزوین گفت: مجتمع گلخانه‌ای نودهک شهرستان تاکستان 71.5 هکتار است که در قالب 51 قطعه و 60 هکتار مقرر شده به متقاضیان و سرمایه‌گذاران گلخانه واگذار شود.

یوسف جلوخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: مجتمع گلخانه‌ای نودهک شهرستان تاکستان 71.5 هکتار است که در قالب 51 قطعه و 60 هکتار مقرر شده به متقاضیان و سرمایه‌گذاران گلخانه واگذار شود.

وی با اشاره به فراهم بودن درصد بالایی از زیرساخت‌های مجتمع گلخانه‌ای نودهک شهرستان تاکستان افزود: اجرای شبکه آب و برق این مجتمع به اتمام رسیده و در زمینه شبکه گاز هم قرارداد منعقد شده و در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد؛ این در حالی است 50 لیتر بر ثانیه آب در این مجتمع وجود دارد.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قزوین با اشاره به واگذاری تمام قطعات مجتمع گلخانه‌ای  نودهک شهرستان تاکستان تا پایان امسال ادامه داد: واگذاری یک تا 10 قطعه به متقاضیان به سرمایه‌گذاری در مجتمع گلخانه‌ای نودهک شهرستان تاکستان وجود دارد و تسهیلات هم در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده می‌شود.

جلوخانی اضافه کرد: وضعیت مجتمع‌های گلخانه‌ای شهرستان آبیک در مرحله استعلامات قرار دارد و با توجه به همت موجود در مسئولان شهرستان آبیک، اگر پیش از پایان امسال کارهای اداری دو مجتمع گلخانه‌ای تازه‌آباد و قزانچال انجام شود، سال آینده کار عملیاتی دو مجتمع را آغاز می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت آب در کشور و به تبع آن در استان قزوین و نداشتن  وضعیت مناسب در این زمینه در استان، دولت درصدد است تولید سبزی و صیفی را در گلخانه‌ها ارتقا دهد که در برنامه کاری شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قزوین قرار گرفته و در حال انجام است.

این مسئول تصریح کرد: در یک واحد گلخانه، می‌توانیم 10 برابر فضای باز تولید داشته باشیم و در مصرف آب هم 90 درصد صرفه‌جویی کرد.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قزوین افزود: در مجتمع‌های گلخانه‌ای، می‌توانیم شرکت‌های خدماتی احداث کنیم تا افراد را تحت پوشش قرار دهد و صادرات، بازار و مدیریت بهره‌برداری را برعهده بگیرد.

جلوخانی یادآورشد: وظیفه شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قزوین فراهم کردن زیرساخت‌های گلخانه‌ای، دامی و غیره است و با فراهم 70 تا 100 زیرساخت‌ها در متاطق مختلف، اراضی را به سرمایه‌گذاران برای احداث گلخانه واگذار می‌کند. به سرمایه‌گذاران در بخش گلخانه بر اساس طرحی که ارائه می‌کنند، تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز