خبرگزاری کار ایران

فرماندار آبیک در نشست خبری بیان کرد؛

آبیک پایلوت پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور/ رکود بیمارستان ولیعصر«عج» در صورت عدم پرداخت مطالبات

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۸۹۱

فرماندار شهرستان آبیک گفت: به دلیل وجود و حساسیت واحدهای مرغداری در شهرستان آبیک، این شهرستان پایلوت پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شهرام احمدپور در نشست خبری با خبرنگاران در سالن خبرنگاران اجتماعات فرمانداری شهرستان آبیک اظهار کرد: در دهه فجر 112 پروژه شهرستان آبیک با اعتباری  بالغ بر 180 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که شامل پروژه های عمرانی، کشاورزی، صنعتی، ورزشی، تولیدی و غیره می‌شود.

وی به افتتاح چهار پروژه محیط زیست در راستای طرح احیای تالاب و مقابله با پدیده گرد و غبار با هشت میلیارد و 500 میلیون ریال، افتتاح چهار واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین یک و چهار واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین دو در دهه فجر اشاره کرد و افزود: بخش دیالیز بیمارستان شهدا، سه پروژه ورزشی، 9 پروژه گازرسانی به واحدهای تولیدی و روستای غریب مزرعه 6 پروژه کشاورزی و دامداری، اعطای 18 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده ای ا ز دیگر پروژه‌های افتتاحی است.

فرماندار شهرستان آبیک میزان اختصاص مالیات بر ارزش افزوده به شهرداریهای آبیک و خاکعلی را طی امسال بالغ بر 100 میلیارد ریال ذکر و خاطرنشان کرد: با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال، سه دستگاه ماشین آلات راهداری مدرن برای شهرستان آبیک خریداری شده است.

احمدپور به پیش بینی 500 میلیارد ریال برای اجرای خط انتقال آب به طول 9 کیلومتر از سد طالقان به شهر آبیک اضافه کرد: این اعتبار توسط یکی از بانک‌ها تامین می‌شود و با توجه به پیگیری و همت مسئولان ارشد استان قزوین، نمایندگان مجلس و شرکت آب منطقه ای طی دو سال آینده، مردم آبیک از آب سد طالقان بهره‌مند می‌شوند

وی با اشاره به رایزنی مسئولان و نمایندگان مجلس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و سازمان برنامه و بودجه استان قزوین برای اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی بیمارستان شهدا از خاطرنشان کرد: از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور دستور اختصاص این اعتبار داده شده  و بخش جراحی عمومی و قلب در این بیمارستان به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح خرید خدمت در بیمارستان ولیعصر «عج» شهرستان آبیک تصریح کرد: مطالبات این بیمارستان که بیش از 50 میلیارد ریال است، به قوت خود باقی است که 350 میلیارد ریال باید توسط مدیریت درمان و 150 میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین باید پرداخت شود که امیدواریم بخشی از مطالبات این بیمارستان پرداخت شود تا با رکود مواجه نشود.

این مسئول افزود: خیر پروژه الحاقی بیمارستان شهدا به نوعی از ساخت این پروژه منفک شده و مقرر شده مدرسه بزرگی را در شهر آبیک احداث کند که کار گودبرداری مدرسه فرسوده امیرکبیر آغاز شده است.

احمدپور با اشاره به تولید 100 درصد جوجه یک روزه کشور در شهرستان آبیک اضافه کرد:  به دلیل حساسیت واحدهای مرغداری در شهرستان آبیک، این شهرستان پایلوت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا آبان ماه امسال، مالیات بر ارزش افزوده به صورت متمرکز در استان قزوین پرداخت می شد که از آذر ماه و دی ماه به طور جداگانه به شهرستان ها پرداخت می‌شود که طی این دو ماه  ریال 48 میلیارد و 300 میلیون تومان از شرکت ها، صنایع، واحدهای صنعتی و کسبه به شهرستان آبیک پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز