خبرگزاری کار ایران

3138 کیلومتر احداث و آسفالت راه در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۸۵۲

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین از احداث و آسفالت سه هزار و ۱۳۸ کیلومتر راه در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مسعود حق لطفی مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره به اقدامات ۴۰ ساله نظام در حوزه راه و شهرسازی گفت: احداث و آسفالت ۳ هزار کیلومتر بزرگراه، آزادراه و راه روستایی و همچنین ساخت ۵۸ هزار واحد مسکونی و خدمات روبنایی بخشی از خدمات اجرایی انقلاب در این سال ها بوده است.

وی افزود: آسفالت ۲۶۶۰ کیلومتر راه روستایی در استان، بهره مندی بیش از ۱۰۰۰ روستا از نعمت راهِ آسفالته را در پی داشته است در حالی که پیش از انقلاب راه روستایی آسفالته در استان وجود نداشت.

وی اضافه کرد: همچنین با ساخت ۳۱۵ کیلومتر بزرگراه در استان قزوین و توسعه آزاد راه های استان از ۵۵ کیلومتر در سال ۵۷ به ۲۱۸ کیلومتر در سال جاری، توانستیم رتبه سوم را در سطح کشور به خود اختصاص دهیم.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان با بیان اینکه توسعه و شکوفایی راه‌ها در هر کشوری، موجب توسعه و رشد حمل و نقل و در نتیجه توسعه اقتصادی و دست یافتن به توسعه پایدار است گفت: در همین راستا آغاز عملیات دو پروژه راهسازی با ابعاد ملی در محورهای قزوین – الموت – تنکابن و قزوین – رحیم آباد – کلاچای در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته که با احداث آن ها شاهد نتایج بسیار قابل توجهی در افزایش ایمنی راه ها، تسهیل در سفر، کاهش طول مسیر، صرفه جویی در مصرف سوخت و توسعه صنعت گردشگری در استان به ویژه منطقه الموت خواهیم بود.

حق لطفی با اشاره به لزوم قرار گرفتن در چرخه حمل و نقل بین المللی و استفاده از موقعیت ممتاز قزوین در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب، عنوان کرد: احداث راه آهن قزوین-رشت به طول ۲۰۵ کیلومتر که بخش مهمی از کریدور ارتباطی شمال به جنوب بین المللی می باشد و همچنین آغاز عملیات ۲ خطه کردن راه آهن تهران - قزوین – زنجان از جمله موضوعات مورد پیگیری در وزارت راه و شهرسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه شهرسازی ریل پایه و حمل و نقل ریلی به عنوان ایمن ترین و مقرون به صرفه ترین سیستم های حمل و نقلی در اولویت برنامه های کشور قرار دارد، اظهار کرد: در همین راستا قزوین به عنوان پایلوت کشوری در شهرهای میان مقیاس برای اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) انتخاب شده و در حال حاضر موضوعات آن به محوریت حمل و نقلی ریلی و همگانی در دست پیگیری است.

ساخت ۵۸ هزار واحد مسکونی و روبنایی

دبیر شورای مسکن استان با اشاره به خدمات انقلاب در حوزه مسکن نیز عنوان کرد: عملیات ساخت و تکمیل ۵۸ هزار واحد مسکن مهر برای سکونت اقشار کم درآمد جامعه در دستور کار قرار گرفته که بیش از ۵۲ هزار واحد آن به متقاضیان واگذار شده است و مابقی آن نیز به غیر از واحدهای دارای موضوعات قضایی، تا پایان شهریور سال آینده تکمیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه ساخت و بهره برداری از  ۱۵۴ پروژه  ساختمانی و تاسیسات دولتی و عمومی با کاربری‌های اداری، فرهنگی، ورزشی، درمانی، انتظامی و آموزشی توسط اداره کل راه و شهرسازی طی این سال ها در سطح استان به بهره‌برداری رسیده، افزود: برای ایجاد ملزومات ارتقای کیفیت زندگی شهری در پروژه‌های مسکن مهر استان نیز عملیات ساخت و تکمیل ۵۰ باب خدمات روبنایی در سایت مسکن مهر استان شامل مسجد، مدرسه، درمانگاه، سالن ورزشی، فضای سبز، کلانتری در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر کمیسیون ماده ۵ استان در ادامه عنوان کرد: با توجه به رویکرد حفظ محیط زیست و تحقق اهداف توسعه پایدار در کشور، تهیه طرح های بالادستی و کلان مقیاس در اولویت این اداره کل قرار گرفته که در این بخش جزو استان های پیشروی کشور بوده‌ایم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز