خبرگزاری کار ایران

خمسه بیان کرد:

تولید 4 درصد محصولات زراعی و باغی کشور در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۴۵۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: چهار درصد محصولات زراعی و باغی کشور در استان قزوین تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، فاطمه خمسه در مراسم افتتاح پروژه آبیاری نوین شرکت کشت و صنعت بوی گندم شهرستان آبیک اظهار کرد: اراضی باغی و زراعی استان قزوین 489 هزار هکتار است که چهار درصد تولید کشور در این استان صورت می‌گیرد.

وی افزود: در استان قزوین بیش از 70 هزار تن تخم مرغ، 23 هزار تن شیر، 65 هزار تن مرغ گوشتی و بیش از 60 هزار تن گوشت قرمز تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در صورت عدم خشکسالی، بیش از 380 هزار تن انگور و 60 هزار تن کشمش در استان قزوین تولید می شود و این استان در زمینه زیتون و پسته جزء استان های رتبه دار است.  

خمسه اضافه کرد: قزوین، تنها استانی بوده که در مبارزه با مگس زیتون نقش بسزایی ایفا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: استان قزوین ظرفیت ذخیره‌سازی غلات در بیش از 440 هزار تن را دارد که بیش از 320 هزار تن از غلات استان ذخیره‌سازی شده و مابقی ذخیره‌سازی ها مربوط به استان های زنجان و البرز  بوده که در استان صورت گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی طرح آبیاری نوین شرکت کشت و صنعت بوی گندم و سیلوی گندم 30 هزار تنی شهرستان آبیک افتتاح شد و واحد مرغ تخمگذار 120 هزار قطعه ای تاکستان به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی افزود: امروز در بویین زهرا دو پروژه شامل کلنگ زنی فاز جدی واحد 500 راسی گاو شیری و کلنگ زنی فاز نخست مجتمع گلخانه‌ای دودانگه این شهرستان صورت می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز