خبرگزاری کار ایران

صفری خبر داد:

بودجه پیشنهادی سال 98 شهرداری قزوین 783 میلیارد تومان است/رشد 24.5 درصدی نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۸۰۸

شهردار قزوین بودجه سال 98 را 783 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: بودجه بودجه سال 98 نسبت به سال 97، 24.5 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی صفری در شامگاه روز سه‌شنبه جلسه شورای شهر قزوین اظهار کرد: لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری قزوین بر اساس پنج سند توسعه کشور در افق ۱۴۰۴، برنامه پنج ساله دوم شهرداری که بیش از یک سال در کمیسیون‌های مختلف بررسی شده، لایحه برنامه ششم توسعه کشور، بودجه کل کشور و تبیین و تنظیم بودجه بر مبنای آن و سند اصلی بخشنامه بودجه ابلاغی از سوی بودجه وزرات کشور که برای شهرداری‌ها لازم‌الاجرا است، تهیه شده است.

وی افزود: یکی از شاخص‌های بودجه سال ۹۸ شهرداری قزوین، بودجه تلفیقی شهرداری و سازمان‌ها است که بر اساس آن حسابداری خزانه و کمیته تخصیص تشکیل شده و نظام مالی و انظباطی در شهرداری ایجاد می‌شود.

شهردار قزوین با بیان اینکه شهرداری‌ها مدیریت درآمد دارند اما مدیریت هزینه ندارند، اظهار داشت: لازم است مدیران و معاونت‌های شهرداری باید به تبع تلاش خود هزینه‌ها را مدیریت کنند. با تشکیل حسابداری خزانه و کمیته تخصیص، تمام درآمدهای شهرداری‌ها و سازمان‌ها در حساب مشخص جمع‌آوری شده و توسط کمیته تخصیص، تخصیص اعتبارت صورت می‌گیرد و هزینه بر آن اساس پالایش می‌شود.

صفری با بیان اینکه برنامه‌ای بودن و بر مبنای عملکرد حرکت کردن، از دیگر شاخص‌های بودجه سال ۹۸ شهرداری قزوین است، تصریح کرد: در سال ۹۸ به زیرساخت‌های شهری و توجه به مناطق کم‌برخوردار و کم‌توسعه یافته توجه شده است. اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های اصلی شهرداری است که پروژه پل امام رضا (ع) به عنوان بزرگترین پروژه تکمیل شده و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بودجه سال ۹۸ شهرداری قزوین را ۷۸۳ میلیارد تومان ذکر و خاطرنشان کرد: بودجه سال ۹۷، ۶۲۸ میلیارد تومان بوده که بودجه سال آینده ۲۴.۵ درصد رشد داشته است.

شهرداری قزوین با بیان اینکه در بودجه ۹۸، میزان بودجه هزینه‌های جاری ۲۳۰ میلیارد ۲۹ درصد و هزینه‌های عمرانی ۵۵۳ میلیارد تومان ۷۱ درصد رشد داشته است، ابراز داشت: هزینه‌های بودجه عمرانی سال ۹۸ شهرداری قزوین نسبت به سال ۹۷، ۲۸ درصد و در مجموع رشد بودجه ۹۸ نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است. در جدول بودجه، هفت کد درآمدی داریم که مشخص شده در آن کدها چه درصدی از بودجه را در کجا باید داشته باشیم.

صفری درخصوص افزایش بودجه حوزه‌های مختلف شهری از جمله آرامستان‌ها، مدیریت پسماند، مشاغل شهری، حمل و نقل ترافیک، پارک‌ها و فضای سبز مطالبی برشمرد و بیان کرد: هزینه‌های عمرانی شهرداری قزوین نسبت به سال ۹۶ در سال ۹۸، ۴۵ درصد رشد داشته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز