خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی قزوین:

384 دانشجو تحت پوشش بهزیستی قزوین قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۵۴۰

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: 384 دانشجو زیر پوشش حوزه‌های توانبخشی و اجتماعی اداره کل بهزیستی قرار دارند.

علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین،ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: تعداد دانشجویان تحت پوشش بهزیستی در نیم‌سال اول 97-98، 384 نفر برآورد شده که 218 نفر از این تعداد، تحت پوشش حوزه توانبخشی و 166 نفر تحت پوشش حوزه اجتماعی هستند.

وی افزود: از تعداد 218 نفر دانشجوی حوزه توانبخشی، 104 نفر مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های غیر آزاد (پیام نور، غیرانتفاعی و علمی کاربردی)، 90 نفر در دانشگاه‌های آزاد و 24 نفر نیز در دانشگاه‌های دولتی مشغول به تحصیل هستند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: از 166 دانشجوی تحت حوزه اجتماعی، 68 نفر مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های غیرآزاد (پیام نور ،غیر انتفاعی و علمی کاربردی)،81 نفر در دانشگاه‌های آزاد و 17 نفر نیز در دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌کنند.

وارثی اذعان کرد: یک میلیارد و 542 میلیون و 400 هزار ریال جهت پرداخت شهریه دانشجویان دانشگاه‌های غیر آزاد از سوی بهزیستی کشور ابلاغ شده که از این مبلغ، بیش از 894  میلیون و 661 هزار ریال به دانشجویان حوزه توانبخشی و بیش از 647 میلیون و 738 هزار ریال برای حوزه اجتماعی تخصیص یافته است. .

وی افزود: مبلغ 242 میلیون و 159 هزار و 468 ریال به حساب دانشگاه آزاد استان جهت دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه (حوزه توانبخشی و اجتماعی) واریز می‌شود.

این مسئول نحوه تخصیص اعتبارات دانشجویی برای دانشگاه‌های غیر آزاد را منوط به ابلاغ اعتبارات از بهزیستی کشور ذکر و خاطرنشان کرد: این اعتبارات، حدود 60 درصد از شهریه دانشجویان را شامل می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین در خصوص نحوه تخصیص برای دانشگاه آزاد توضیح داد: 80 درصد از شهریه تا مقطع کارشناسی توسط بهزیستی و 20 درصد توسط دانشگاه تخفیف داده می‌شود که 100 درصد هزینه دانشجو پرداخت می‌شود.

وارثی افزود: برای مقاطع ارشد و دکترا نیز سهم هر دانشجو به مبلغ 40 میلیون ریال از سوی بهزیستی و 20 درصد از کل شهریه نیز توسط دانشگاه اِعمال می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز