خبرگزاری کار ایران

فریدونی مطرح کرد:

کم‌تیراژی کتاب مهم‌ترین دغدغه فرهنگی است/ درد بی‌کتابی زوال تمدن را به همراه دارد

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۵۲۷

مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: در زمینه کم‌تیراژی کتاب، دغدغه و نگرانی داریم و راه فراوانی وجود دارد که این دغدغه را رفع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فریدونی در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه 40 سالگی انقلاب قرار داریم، باید گفت که اگر بخواهیم حس رکود و پیری برای چرخه و سیکل حرکت ارزشی انقلابی و رشد و پیشرفت به وجود نیاید هیچ گاه نباید از کتاب غافل شویم.

وی افزود: نهضت اسلامی حاصل نهضت کتاب و کتابخوانی و توجه به ارزش‌های دینی در دهه 40 و 50 و نقش جوانان در این دو دهه بوده است.

مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد ادامه داد: هر جغرافیای ایران ویژگی و جغرافیای فرهنگی خاص خود را داشته و از گذشتگان دور ونزدیک به ما رسیده است.

فریدونی اضافه کرد: مطالعه، نیاز اندیشه‌ورزی است که برگرفته از نیاز انسان است و نتیجه اندیشه باید پیشرفت در این دنیا و رستگاری در آن دنیا باشد.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌ها حاصل مطالعه بزرگان بوده و چکیده اندیشه‌ها از طریق کتاب به تاریخ‌ها منتقل شده است.

این مسؤول تصریح کرد: مطالعه در شکل‌گیری، ارتقا و رشد تمدن‌ها نقش بسزایی داشته ونقش اصلی را در تمدن‌سازی ایفا کرده که تاریخ اسلام گویای این موضوع است.

مدیر کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد افزود: هر جا تمدن رو  به زوال است یا زوال یافته، دردش بی‌کتابی بوده است.

فریدونی ادامه داد: مطالعه در پیروزی انقلاب اسلامی، مدیریت جنگ تحمیلی و مسیر پیشرفت ایران در طول تاریخ نقش خود را به نحو درست ایفا کرده است.

وی اضافه کرد: در زمینه کم‌تیراژی کتاب دغدغه و نگرانی داریم و راه فراوانی وجود دارد که این دغدغه را رفع کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: راه هموار است و تلاش مضاعفی نیاز است تا به جای چندین هزار تیراژ کتاب، چند میلیون تیراژ کتاب داشته باشیم.

مدیر کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: از نشانه‌های خوب جامعه می‌توان به نقش کتابخوانی در تکنولوژی، رفتار جامعه، ویژگی‌های روانی، جامعه‌شناختی و توجه به فرهنگ اشاره کرد.

فریدونی افزود: تاکنون 22 نمایشگاه استانی کتاب در استان‌ها برگزار شده که تا پایان امسال، 6 نمایشگاه استانی کتاب در استان‌ها برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای برپایی نمایشگاه استانی کتاب در هر استان 20 میلیارد ریال هزینه به همراه دارد که با اهتمام و توجه مسؤولان استانی و مدیران فرهنگی شاهد برپایی این فستیوال فرهنگی در استان‌ها هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز