خبرگزاری کار ایران

فریدونی در جمع خبرنگاران بیان کرد:

بهای کتاب متاثر از شرایط اقتصادی و اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۵۱۶

مدیر کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بهای کتاب متاثر از شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه است و دلیلی نمی‌شود خانواده‌ها به این دلیل از کتاب دوری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فریدونی در حاشیه آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب قزوین در جمع خبرنگاران در این استان اظهار کرد: کتاب خوب به سلامت روانی جامعه کمک می‌کند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساختار خاصی در این زمینه دارد و بر اساس شاخص‌های معین، برای تالیف کتاب مجوز صادر می‌کند.

وی افزود: برای تشویق آحاد جامعه به مطالعه کتاب، ویژگی‌های فرهنگی و متغیرهای مختلف الگویی مطالعه وجود دارد که خانواده‌ها نقش مهمی در این زمینه دارند و برای تربیت فرزندان باید به این مهم توجه داشته باشند.

مدیر کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد ادامه داد: بهای کتاب متاثر از شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه است و دلیلی نمی‌شود خانواده‌ها به این دلیل از کتاب دوری کنند.

فریدونی اضافه کرد: نتیجه آمارگیری در زمینه سرانه مطالعه کتاب، دشوار است و 76 دقیقه، یک دقیقه و 15 دقیقه هم ذکر شده که جامعه آماری در این زمینه بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت فرهنگی وزرات‌فرهنگ و ارشاد اسلامی تسهیلات و یارانه‌هایی در حوزه کتاب اختصاص می‌یابد تا کتاب ارزان‌تر به دست مردم برسد .

این مسؤول تصریح کرد: برپایی نمایشگاه‌های کتاب در راستای تسهیل در دسترسی مردم به کتاب و خرید کتاب با قیمت کمی ارزان‌تر نقش مهمی ایفا می‌کند.

مدیر کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی افزود: برپایی نمایشگاه کتاب در هر استان با اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار از سوی موسسه نمایشگاه‌های بین‌المللی صورت می‌گیرد و با 20 درصد تخفیف کتاب‌ها به فروش می‌رسد.

فریدونی ادامه داد: برای چاپ و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه معاونت فرهنگی یک شاخصی دارد و اینکه کتابی خریداری شود یا نشود مربوط به حوزه اطلاعات و حوزه خاص اداره کل کتاب و کتابخوانی است.

وی اضافه کرد: پاسخگو بودن به دغدغه‌های فرهنگی جامعه و مسئولان فرهنگی مطابق با الگوهای ارزشی و اعتقادی از وظایف حوزه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ناشران به سه دسته فعال، نیمه فعال و کمتر فعال تقسیم می‌شوند که تعداد ناشران طی 40 سال اخیر با قبل از آن، از نظر کمی قابل مقایسه نیست و رو به رشد وارتقا بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز