خبرگزاری کار ایران

پسندیده مطرح کرد؛

زهکش احداثی در دشت الله‌آباد بلای جان محیط زیست قزوین/استفاده نیروگاه شهید رجایی از مازوت در زمان پایداری هوا ممنوع

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۱۳۴

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین گفت: زهکش احداثی در دشت الله‌آباد اثر منفی بسیار جدی در حوزه محیط زیست استان قزوین دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسن پسندیده صبح امروز در جلسه شورای اداری بخش بشاریات شهرستان آبیک اظهار کرد: دشت الله‌آباد شهرستان آبیک تبدیل به کانون‌های انتشار گرد و غبار شده گرچه برای احیای دشت و تالاب الله‌آباد منابع طبیعی و محیط زیست گام‌های برداشته و عملیات‌هایی را انجام داده است.

وی با اشاره به استقرار پایشگاه دائمی محیط زیست در تالاب الله‌آباد شهرستان آبیک و نصب دوربین در این تالاب، وضعیت تالاب کنترل و نظارت می‌شود.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین ادامه داد: تالاب الله‌آباد نیاز به تامین آب دارد و کار مطالعاتی و اجرایی دراین زمینه ضروری است.

پسندیده اضافه کرد: مسئولان باید تلاش کنند دشت الله‌آباد احیا و حفظ شود درغیر این صورت، در آینده معضلات جدی بر تمام فعالیت‌های این منطقه تاثیر می‌گذارد.

وی احداث زهکش در دشت الله‌آباد واقع در جنوب شهرستان آبیک را از دلایل اصلی ریزگردها و بیابان‌زایی این دشت ذکر و خاطرنشان کرد: از نظر کارشناسی این موضوع مورد تایید واقع شده و سفره‌های آبهای زیرزمینی را تحت تاثیر قرار داده است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه زهکش احداثی در دشت الله‌آباد اثر منفی بسیار جدی در حوزه محیط زیست استان قزوین دارد، باید چاره‌اندیشی شود و اگر اقدامی صورت نگیرد در سال‌های آینده بر فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی پیامدهای سوئی به همراه خواهد داشت.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین به استقرار قطب‌های دامداری با ظرفیت بسیار بالا در شهرستان آبیک افزود: یا بر این دامداری‌ها باید قانون اِعمال شود، یا با توجه به توسعه مناطق مسکونی، باید حداکثر استانداردها را رعایت کنند و اگر جز از طریق انتقال آنها، چاره‌ای وجود ندارد باید به مکان‌های مناسب منتقل شوند.

پسندیده ادامه داد: نسبت به کارخانه سیمان حساسایت لازم را داریم و به مسئولان حفاظت از محیط زیست استان قزوین اعلام کرده‌ایم در صورت لزوم، اخطاریه لازم را در صورت ایجاد آلودگی برای کارخانه سیمان صادر کنند.

وی اضافه کرد: گرچه 95 درصد سوخت نیروگاه شهید رجایی گاز و پنج درصد مازوت بوده اما در فصل زمستان تضمینی وجود ندارد که از سوخت گاز استفاده کند و آلودگی ناشی از مازوت علاوه بر قزوین و آبیک، تهران را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در زمان  وارونگی و پایداری هوا، نیروگاه شهید رجایی حق استفاده از مازوت را ندارد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: شهر آبیک از لحاظ اقلیمی مستعد انواع آلاینده‌ها است و زمانی که ازسمت قزوین یا کرج به سمت آبیک می‌آییم، شاهد غلظت هوای این شهر در پایین دست اتوبان هستیم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز