خبرگزاری کار ایران

مکان فعلی بازار پرنده فروشان سلامت مردم را به خطر می اندازد/ضرورت انتقال بازار پرنده فروشان در سریع‌ترین زمان

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۳۸۸

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین موضوع سلامت مردم را مهم‌ترین اولویت کار دستگاه های اجرایی دانست و گفت: انتقال بازار پرندگان قزوین برای جلوگیری از بیماری های دام و طیور باید در اسرع وقت انجام پذیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در جلسه ستاد قرارگاه زیستی و بیوتروریسم که با موضوع حوزه سلامت و انتقال بازار پرندگان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: استان به دلیل ظرفیت‌های موجود در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ، مستعد انتقال بیماری آنفولانزا است و اگر کارهای پیشگیرانه در این زمینه صورت نگیرد، کنترل و مقابله با بیماری های مسری پرندگان اجتناب ناپذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان قزوین از قطب های مهم تولید مرغ و تخم مرغ در کشور است، بروز هرگونه بیماری های حاد پرندگان مانند آنفولانزا در سطح کشور تاثیراتی خواهد داشت.

حبیبی با بیان اینکه در موضوع سلامت همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند، یادآور شد: در موضوع انتقال بازار پرندگان قزوین باید بررسی کرد که آیا فعالیت 110 مغازه پرنده فروشی در این بازار مهمتر از سلامت مردم است؟

معاون اقتصادی استاندار قزوین، انتقال بازار پرندگان قزوین را برای پیشگیری از وقوع هر نوع بیماری از جمله آنفولانزا مهم و حیاتی دانست و تاکید کرد: در این راستا وجود هر نوع مانع و مشکل باید توسط کارگروه ها و کمیته های مرتبط از سر راه برداشته شود.

این مسئول اضافه کرد: انتقال بازار پرنده فروشان برای ما یک اولویت است، البته برای انتقال به مکان جدید و برای کمک به کسبه این بازار و ایجاد انگیزه در این افراد به آن‌ها تسهیلات نیز پرداخت خواهد شد.

حبیبی در پایان تاکید کرد: متاسفانه کار انتقال بازار پرندگان قزوین از سال 86 همچنان بدون تعیین تکلیف رها شده است اما با توجه به مکان در نظر گرفته شده، باید در اسرع وقت و در کمترین زمان ممکن شاهد این جا به جایی باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز