خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نوسازی قزوین:

35 درصد مدارس قزوین نیاز به مقاوم‌سازی دارند

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۰۴۵

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: 35 درصد از مدارس استان قزوین نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عسگرعلی جوانبخت عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک اظهار کرد: پیش از انقلاب به ازای هر کلاس درس، 50 مترمربع فضای جانبی وجود داشت که بعد از انقلاب به حدود 200 مترمربع رسیده است.

وی افزود: در آغاز استان شدن قزوین، حدود 65 درصد مدارس استان قزوین نیاز به مقاوم‌سازی و تخریب و بازسازی داشت که امروز برعکس شده و در حال حاضر 35 درصد از مدارس استان نیاز به تخریب و مقاوم‌سازی دارند.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین ادامه داد: زمین‌هایی که برای مدرسه‌سازی اختصاص داده می‌شود باید استاندارد باشد به‌عنوان نمونه برای 300 نفر دانش‌آموز به زمین دو هزار متری نیاز داریم.

جوانبخت بیان کرد: در استان قزوین 9 هزار و 650 کلاس درس وجود دارد که 7 هزار و 500 کلاس درس، استاندارد است.

وی با اشاره به وجود حدود دو هزار و 400 کلاس غیراستاندارد گرمایشی در مدارس استان قزوین افزود: استانداردسازی گرمایشی 759 کلاس دارای بخاری نفتی به رادیاتورهای برقی را در دستور کار قرار داده‌ایم و حدود 10 میلیاردریال اعتبار نیاز داریم؛ اگر پنج میلیارد ریال این اعتبار از سوی استانداری قزوین اختصاص یابد، پنج میلیارد ریال دیگر آن از اعتبارات ملی تامین می‌شود.

این مسئول ادامه داد: یک هزار و 641 کلاس درس مدارس استان قزوین دارای بخاری گازی است که برای تبدیل این کلاس‌ها به حرارتی مرکزی، به بیش از 320 میلیارد ریال اعتبار نیازمند است؛ هدف نهایی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین، حذف شعله از کلاس است.

حذف شعله از کلاس در دستور کار قرار دارد

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین افزود: استانداردسازی 759 کلاس دارای بخاری نفتی به رادیاتورهای برقی، هم مقرون به‌صرفه بوده و فضای ایمنی گرماشی کلاس را تامین می‌کند. حذف شعله از کلاس در دستور کار قرار دارد.

جوانبخت با بیان اینکه طبقه نخست مدرسه شهرک فردوس شهر آبیک تا مرحله سقف پیشرفت داشته، ادامه داد: دیوارهای مدرسه شهرک بعثت شهر آبیک در حال اجرا است.

وی رویکرد جشنواره خیران مدرسه‌ساز اسفندماه امسال استان قزوین را استانداردسازی گرمایشی ذکر و اضافه کرد: در تمام شهرستان‌های استان هم، با همین محور جشنواره خیران مدرسه‌ساز برگزار می‌شود.

این مسئول یادآور شد: مجتمع آموزشی امیرکبیر شهرستان آبیک به‌صورت مشارکتی و با همکاری یکی از خیران و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین احداث می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز