خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار؛

طرح غربالگری شنوایی‌سنجی در آبیک کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۲۴۲

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک از آغاز اجرای طرح غربالگری شنوایی‌سنجی در این شهرستان خبر داد.

یوسف کازانی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: برای نخستین بار از امروز شنبه 22 دی ماه در شهرستان آبیک در سه مهدکودک آغاز شده است.

وی افزود: طرح شنوایی‌سنجی کودکان سه تا پنج سال شهرستان آبیک روزهای شنبه و یکشنبه 22 و 23 دی ماه از ساعت 7:30 صبح تا 17:30 عصر واقع در شهرک بعثت، بلوار آزادی پس از مسجد رسول‌الله (ص) مهد قصرکوچولوها اجرا می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک ادامه داد: همچنین سنجش شنوایی کودکان سه تا پنج ساله شهرستان آبیک روز دوشنبه 24 دی ماه از ساعت هشت صبح تا 12 ظهر در انتهای بلوار امام خمینی (ره) در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک صورت می‌گیرد.

کازانی مشمولین طرح شنوایی‌سنجی را بیش از 4 هزار نفر دانست و اضافه کرد: فراخوان در این زمینه صورت گرفته و در مهدکودک‌ها و مراکز مذکور اجرا می‌شود و متقضایان می‌توانند با فرزندان خود به پایگاه‌های تعیین شده مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: مشکل شنوایی نسبت به معلولیت بینایی هزینه‌های چند میلیونی و بسیاری در بردارد که شامل تهیه سمعک و باطری و کاشت حلزون در صورت نیاز می‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: اگر در زمان طلایی، شنوایی کودکان سه تا پنج سال مورد سنجش قرار گیرد و شناسایی شوند با کاشت حلزون، خیلی از مشکلات حل می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک افزود: طرح شنوایی‌سنجی با دستگاه شنوایی‌سنج و با پرداخت 150 هزار ریال، در پایگاه‌های مشخص شده اجرا می‌شود.

بیشتر معلولیت‌های شنوایی در آبیک ژنتیکی است

کازانی بیشتر معلولیت شنوایی در شهرستان آبیک را ژنتیکی ذکر و خاطرنشان کرد: علت مشکل شنوایی به دلیل ناآگاهی خانواده‌ها است و کودک مجبور می‌شود تا آخر عمر سمعک را یدک بکشد؛ بنابراین سنجش شنوایی کودکان امری لازم و ضروری است که خانواده‌های آبیکی باید به مهم توجه کنند.

وی بیان کرد: در صورت مورد گزارش مشکوک شنوایی، برای وی در اداره بهزیستی شهرتسان آبیک پرونده تشکیل می‌شود و به شنوایی‌سنج ارجاع داده می‌شود و در صورت نیاز به کاشت حلزون، بخشی از هزینه توسط اداره بهزیستی این شهرستان پرداخت می‌شود.

این مسؤول افزود: معلولیت‌های موجود در شهرستان آبیک به ترتیب جسمی و حرکتی، گفتاری و شنوایی، گفتاری و ذهنی، بینایی، روان و صورت و گفتار است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک ادامه داد: در شهرستان آبیک به متخصصان شنوایی‌سنج، بینایی‌سنج و فیزیوتراپی نیاز مبرم داریم که از دانش‌آموزان این شهرستان درخواست می‌شود برای تحصیل در دانشگاه رشته‌های مورد مذکور را در اولویت قرار دهند و بتوانند به مردم این شهرستان خدمت کنند.

کازانی هم به اجرای طرح بینایی‌سنجی در شهرستان آبیک  برای کودکان سه تا 6 سال اشاره و تصریح کرد: خانواده‌ها از این طرح استقبال کنند و حتی اگر فرزندنشان در سال گذشته سنجش شده‌اند امسال هم باید حسایسیت به خرج داده و چشمان فرزندان خود را مورد سنجش قرار دهند تا در آینده با مشکل بینایی مواجه نشوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز