خبرگزاری کار ایران

از امروز تا ۳۰ دی ماه ادامه دارد؛

نمایشگاه عکس کودکان کار در سرای سعد السلطنه قزوین / زاهدی : کودک کار حاصل فقر اقتصادی این دوران است

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۰۵۵

استاندار قزوین در آیین گشایش نمایشگاه عکس کودکان کار گفت:ساماندهی کودکان کار به همکاری و همراهی سازمان های مردم نهاد،شهرداری‌ها و موسسات خیریه نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی در آیین افتتاحیه نمایشگاه عکس گروهی که با حضور نماینده مردم قزوین در مجلس، استاندار، مدیران کل امور اجتماعی و بانوان استانداری، رئیس شورای شهر ، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا و مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه در شرایط کنونی دولت به تنهایی نمی‌تواند به ساماندهی کودکان کار بپردازد، از سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌ها خواست تا در این زمینه به کمک دولت بیایند.

وی افزود: آنچه امروز به‌عنوان کودک کار مشاهده می‌شود پدیده‌ای ناشی از فقر است و با اینکه فقر فرهنگی نیز در اشاعه این رویداد، نقش بسزایی دارد اما بخش اعظم این پدیده به فقر اقتصادی در این سالها مربوط می‌شود.

استاندار قزوین همچنین مهاجرت را از دیگر عوامل موثر در بروز پدیده کودکان‌ کار برشمرد و ادامه داد: مهاجرت از روستا به شهر یا از مناطق محروم به مناطق برخوردار در شکل‌گیری این آسیب اجتماعی سهم زیادی دارد.

این مسئول حمایت از کودکان کار و ساماندهی آنها را از وظایف دولت و شهرداری‌ها خواند و گفت: در حال حاضر شهرداری، سازمان بهزیستی و مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برای رفع پدیده کودکان کار تلاش زیادی می‌کنند اما باید پذیرفت که بحث کودکان کار، بحث بسیار پیچیده‌ای است.

این نمایشگاه که با موضوع کودکان کار و به همت تعدادی از عکاسان قزوینی برگزار شده تا ۳۰ دی ماه در سرای سعدالسلطنه در معرض دید علاقمندان قرار خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز