خبرگزاری کار ایران

در نشست تخصصی هیأت‌های ورزشی آبیک مطرح شد؛

عارضه‌ دامنگیر ورزشکاران آبیک؛ اوج، سکون و افول

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۷۵۳

در نشست تخصصی هیأت‌های ورزشی شهرستان آبیک از نبود خوابگاه ورزشی برای برگزاری مسابقات کشوری و عارضه دامنگیر ورزشکاران این شهرستان سخن به میان آمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نشست تخصصی هیأت‌های ورزشی شهرستان آبیک با حضور مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان آبیک و جمعی از روسا و نایب روسای هیأت‌های ورزشی این شهرستان در فرمانداری برگزار شد.

تک‌دهقان رئیس هیأت کشتی شهرستان آبیک در این جلسه گفت: طبق تحقیق انجام شده  در خصوص هفت سال اخیرجامعه ورزش شهرستان آبیک، ورزشکاران کشتی به طور خاص و سایر رشته‌های ورزشی با عارضه رشد و اوج، سکون و سپس افول مواجه هستند.

وی افزود: در سال جاری 17 تمرین مشترک کشتی انجام شده اما هیچ تیمی به دلیل مسافتی و جغرافیایی و نداشتم مکان اقامت، حاضر به حضور در شهرستان آبیک نشده و فقط از شهر قزوین و حصارک کرج به این شهرستان  حضور یافته‌اند و کشتی‌گیران در اردوی نوشهر و تاکستان شرکت کرده‌اند.

تجیهزات تنیس ضعیف است

مهدی رضازاده، رئیس هیأت تنیس روی میز شهرستان آبیک با اشاره به نبود خانه پینگ‌پنگ اظهار داشت: از نظر تجهیزات خیلی عقب هستیم و سالن کانون اداره آموزش و پرورش را به اجاره گرفته‌ایم.

علیرضا حاجی‌عباسی، نایب رئیس هیأت بوکس شهرستان آبیک به نبود سالن رزمی و نداشتن رینگ هوایی اشاره و تصریح کرد: به مناسبت دهه فجر مسابقات هشت جانبه بوکس در سالن پیامبر اعظم (ص) شهر آبیک برگزار می‌شود.

از سوی هیأت دو ومیدانی در این جلسه مطرح شد که این هیأت از نظر سخت‌افزاری بسیار ضعیف است و زمینی هم در این زمینه نداریم و ورزشکاران حرفه‌ای، حیف می‌شوند.

صعود به پیغمبرکوه در 28 دی ماه

داود داودی، رئیس هیأت کوهنوری شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: برخی مسؤولان پیگیر عدم احداث معدن 181 هکتاری در پیغمبرکوه شهرستان آبیک هستند که لازم است مسرولان دیگر هم به فکر این بام آبیک باشند.

وی ادامه داد: مسیر طراحی شده برای صعود به پیغمبرکوه طی دو سال گذشته بسیار خوب و مناسب است و نیاز است همه حامی این کوه زیبا باشند.

این مسؤول ورزشی اضافه کرد: در 28 دی ماه، با توجه به پیشنهاد بانوان کوهنورد قزوین صعود به پیغمبرکوه صورت می‌گیرد که از علاقمندان درخواست می‌شود در این کوهنوردی شرکت کنند.

اختصاص سه سانس به هیأت نجات غریق

احد باقری، رئیس هیات نجات غریق و غواصی شهرستان آبیک با اشاره به برگزاری مربی‌گری درجه دو نجات غریق طی دو بار در سال ابراز داشت: با برگزاری این دو کلاس برای 50 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی بر اختصاص سه سانس استخر شهرداری آبیک به هیأت نجات غریق و غواصی تاکید و بیان کرد: اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته اما اجرایی نشده است.

راضیه مرادی‌پویا، رئیس هیأت اسکیت شهرستان آبیک با بیان اینکه سیاست را باید از ورزش جدا کرد، یادآور شد: نگاه سیاسی برخی افراد موجب شده افراد ورزشی کناره‌گیری کنند که سیاست و جناح‌کشی نتیجه خوبی را به همراه نخواهد داشت.

بهزاد کیماسی، رئیس هیأت تیر و کمان شهرستان آبیک هم به شرکت چهار تیرانداز این شهرستان به اردوی تیم ملی اشاره و عنوان کرد: از چهار عضو تیم ملی تیر و کمان دو نفر از شهرستان آبیک هستند که نیاز به حمایت دارند.

وی افزود: کمانداران آبیکی روزانه بین هشت تا 10 ساعت تمرین می‌کنند که به غیر از وسایل و تجهیزات مورد نیاز به مساعدت مسؤولان نیاز دارند و لازم است دستشان گرفته شود.

موتورسواران برای تردد به پیست با مشکل مواجه‌اند

هادی محمدی‌اینانلو، رئیس هیأت موتورسواری کراس آبیک به نبود پیست موتورسواری اشاره کرد و گفت: در روستای خطایان با هزینه شخصی اقدام به ساخت پیست موتورسواری کرده‌ام که به دلیل اختلاف با منابع طبیعی بر سر زمین، این پروژه نیمه کاره مانده است.

وی ادامه داد: موتورسواران در روزهای پنج‌شنبه و جمعه که برای تردد به پیست روستای خطایان با مشکل مواجه بوده و نیروی انتظامی اجازه تردد به آنان نمی‌دهد که نیاز است این مشکل رفع شود.

سیدمیثم حسینی، رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی شهرستان آبیک هم بر حضور روسای هیأت‌های ورزشی استان قزوین سالی دوبار در این شهرستان و اختصاص مکانی در روستاها برای راه‌اندازی خانه ورزش روستایی از سوی دهیاران تاکید کرد و اظهار داشت: برای اعزام ورزشکاران به مسابقات، دهیاران مساعدت لازم را ندارند و فکر و ذهن آنان بیشتر متوجه جدول و آسفالت در روستاها است.

قدمت تجهیزات ژیمناستیک به 20 سال می‌رسد

علی محرابی، رئیس هیأت ژیمناستیک شهرستان آبیک با اشاره به اشتراک برق و گاز سالن کشتی با ژیمناستیک تصریح کرد: سال گذشته برای برق سالن مذکور 40 میلیون ریال هزینه پرداخت کردیم و از 20 لامپ موجود در حال حاضر فقط سه لامپ روشن است.

وی ضربه‌گیر ضلع شرقی سالن را بسیار خطرناک ذکر و خاطرنشان کرد: برای انجام بار فیکس به چاله ابر نیاز داریم و تجهیزات ژیمناستیک باید به روزرسانی شود چرا که قدمت برخی تجیهزات به 20 سال پیش می‌رسد.

این مسئول ورزشی ادامه داد: سال گذشته 600 میلیون ریال برای سالن ژیمناستیک هزینه شد که امسال برای تمدید بین 10 تا 15 درصد اجاره بهای این سالن افزایش یافته است.

محرابی اضافه کرد: در زمینه مسابقات کلوپی می‌توانیم کار کنیم و امکانات در این زمینه داریم اما در مسابقات کشوری و استانی نمی‌توانیم شرکت کنیم این در حالی است که آبیک پایلوت آکروژیم است.

برگزاری مسابقات پرس سینه به میزبانی آبیک

وحید تقی‌زاده، رئیس هیأت بدنسازی شهرستان آبیک از برگزاری مسابقات پرس سینه استانی به میزبانی این شهرستان خبر داد و ابراز داشت: دوست نداریم ورزشکاری از شهرستان خارج شود و برای شهرستان دیگر افتخارآفرینی کند.

وی با اشاره به 18 باشگاه ویزه بانوان و 20 باشگاه ویژه آقایان در شهرستان آبیک بیان کرد: تعدادی از باشگاه‌ها بدون مجوز و مربی فعالیت می‌کنند که در کمیسیون ماده 5 استان قزوین باید در موافقت باشگاه سخت‌گیری شود.

آبیک شهر دوستدار دوچرخه است

امیرعلی رسولی، رئیس هیأت دوچرخه‌سواری شهرستان آبیک هم «آبیک شهر دوستدار دوچرخه» را شعار این هیأت برشمرد و یادآور شد: اگر قرار است ورزش استان در سطح کشوری، ملی و فراملی مطرح شود باید به شهرستان‌ها توجه شود و در توزیع اعتبارات مسؤولان امر نگاه ویژه‌تر به شهرستان‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به تنگناهای موجود در زمینه اعتبارات و محدودیت منابع مالی عنوان کرد: انتظار نداریم تمام منابع مالی به جامعه شهرستان اختصاص یابد اما نیاز است به  ورزشکاران شهرستان هم بها داده شود. در هیأت دوچرخه‌سواری 190 میلیون ریال گردش مالی داشتیم و تاکنون 10 همایش دوچرخه‌سواری برگزار کرده‌ایم.

برخی از روسای هیأت‌های ورزشی شهرستان آبیک دراین جلسه بر وجود خوابگاه ورزشی برای میزبانی و برگزاری مسابقات کشوری، راه‌اندازی پایگاه قهرمانی، برگشت هزینه‌های واریزی به خزانه دولت به هیأت‌ها، تعمیر و تجهیز سالن‌های ورزشی و افزایش امکانات و بودجه تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز