خبرگزاری کار ایران

اسماعیل جعفری خبر داد:

اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۷۲۸

رییس اداره ایمنی و ترافیک استان قزوین از برگزاری طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در روستاهای شارین و محمودآباد بخش اسفرورین شهرستان تاکستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، اسماعیل جعفری گفت: با توجه به اهمیت موضوع آموزش دانش‌آموزان در حوزه ایمنی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یک‌دوره آموزشی در روستاهای شارین و محمودآباد بخش اسفرورین از توابع شهرستان تاکستان با حضور معاون فرماندار شهرستان تاکستان، بخشدار اسفرورین، رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تاکستان و رییس آموزش و پرورش بخش اسفرورین برگزار نمود.

جعفری بیان داشت: بر اساس آخرین بررسی به عمل آمده در سال‌جاری تعداد 26  مدرسه در حاشیه راه‌های استان قزوین شناسایی و مشمول طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه عنوان کرد: این طرح در دو بخش ایمن سازی فیزیکی و آموزشی اجراء می شود، بطوریکه در سال جاری 6 مدرسه در بخش ایمن‌سازی فیزیکی با نصب تابلوهای محدودیت سرعت و سبقت ممنوع، خط کشی عابر پیاده، نصب سرعت‌گاه، نصب چراغ چشمک‌زن و... به‌منظور آرام سازی ترافیک و ایجاد امنیت لازم برای تردد دانش‌آموزان در محدوده مدارس فراهم می‌شود، و در بخش ایمن‌سازی آموزشی 20 مدرسه با توزیع اقلام کمک آموزشی مختلفی شامل: پکیج گذربان مدارس (تابلو سه وجهی، پرچم گذربان، جلیقه شبرنگ، راکت ایست، سوت و کلاه فسفری)، پکیج لوازم التحریر (شامل خودکار،برنامه هفتگی و بازهای فکری، مداد، پاک‌کن، تراش) با چاپ پیام‌های ایمنی، ست آموزشی علائم ترافیکی، آموزش تئوری قوانین و مقررات ایمنی و ترافیک، توزیع کتاب، بروشور، برگزاری نمایش و کلاس‌های آموزشی در سال تحصیلی 97-96 در سطح مدارس منتخب استان برگزار می‌شود.

در این مراسم برای دانش‌آموزان در قالب اجرای نمایش نکات ایمنی عبور و مرور از خانه تا مدرسه و بالعکس آموزش و همچنین به دانش‌آموزان وسایل کمک آموزش اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز