خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی قزوین خبر داد:

شناسایی 909 کودک مشکوک به تنبلی چشم در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۵۵۲

مدیر کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به نیمه رسیدن اجرای طرح پیشگیری تنبلی چشم در این استان گفت: تاکنون 909 کودک مشکوک به تنبلی چشم شناسایی شده‌اند.

علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به نیمه رسیدن اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در استان قزوین اظهار کرد: 12 هزار و 467 کودک سه تا 6 سال به پایگاه‌های پیش‌بینی شده در استان قزوین مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، 909  کودک مشکوک به تنبلی چشم شناسایی شده‌اند.

وی تعداد مشمولان طرح پیشگیری از تنبلی چشم را 69 هزار کودک سه تا 6 سال دراستان قزوین ذکر کرد و افزود: دستیابی به هدف پوشش حداقل 80 درصد گروه هدف که حداقل 55 هزار کودک می‌شود به نظر تعداد افرادی که تاکنون مراجعه کرده‌اند، بسیار کم است.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: به نظر می‌رسد آگاه‌سازی خانواده‌ها می‌تواند در ترغیب آنها به حضور در پایگاه‌های سنجش موثر باشد.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: در سال 97 نیز طرح پیش از موعد در روستاهای شهرستان‌های قزوین (الموت و طارم )و تاکستان آغاز شده و سایر شهرستان‌ها نیز از مهر ماه کار در روستاها را آغاز می‌کنند.

وارثی خاطرنشان کرد: گروه مشمول  طرح پیشگیری از تنبلی چشم، نیمه دوم 91 تا پایان اسفند 94 است.

وی بیان کرد: تعداد کودکانی که در سال 97 باید تحت پوشش طرح مذکور قرار گیرند، 69 هزار کودک است.

این مسئول تعدادپایگاهای اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سال 97 را حدود 100 پایگاه برشمرد و تصریح کرد: در این طرح، 150 مربی سنجشگر، 20 بینایی‌سنج همکار و یک پزشک همکار شرکت کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز