خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته امداد آبیک خبر داد:

ثبت‌نام 145 مددجوی کمیته امداد آبیک در سامانه کارا/ برگزاری کارگاه آموزش گیاهان دارویی در 6 روستا

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۰۵۰

رئیس کمیته امداد امام(ره) شهرستان آبیک گفت: 145 نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند که در دی ماه پرداخت تسهیلات آنها صورت می‌گیرد.

دوست‌علی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: 145 نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آبیک در سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، 6 نفر در مرحله دریافت تسهیلات هستند و مابقی هم در این ماه مشخص می‌شود که به کدام بانک برای دریافت تسهیلات مراجعه کنند.

وی افزود: حدود 70 درصد از مددجویان در حوزه دامداری و حدود 30 درصد هم در حوزه کشاورزی و خدماتی سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند؛ این در حالی است که سقف وام دامداری تا 450 میلیون ریال و سقف وام خدماتی و کشاورزی تا 350 میلیون ریال است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آبیک ادامه داد: با اعطای تسهیلات سامانه کارا به 145 مددجوی زیر پوشش کمیته امداد شهرستان آبیک، به طور مستقیم برای 145 نفر و غیرمستقیم هم برای حدود 300 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

حیدری اضافه کرد: سود تسهیلات کارا 6 درصد و بازپرداخت آن 5 ساله بوده و یک سال خواب هم برای متقاضیان در بانک  در نظر گرفته شده است.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی گیاهان دارویی و صنایع دستی برای مددجویان کمیته امداد و قشرهای نیازمند شهرستان آبیک خبر داد و خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی گیاهان دارویی و طب سنتی در روستاهای حاج‌تپه، گیل‌زور، فالیزان، شکرناب، زرجه‌بستان و هزارجلفا برگزار می‌شود که به طور میانگین، 20 نفر در کارگاه‌ها شرکت می‌کنند.

این مسؤول اذعان کرد: دوره برگزاری کارگاه آموزشی گیاهان دارویی سه ماه است که شرکت‌کنندگان پس از پایان این دوره، گواهینامه فنی و حرفه‌ای أخذ کرده و بر حسب نیاز خود وام اشتغال دریافت می‌کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آبیک از برگزاری کارگاه آموزشی گلیم‌بافی و چرم‌دوزی در شهر آبیک و روستاهای کوندج و حلال‌آباد خبر داد و گفت: در این دوره‌ها، بین 15 تا 20 نفر شرکت کرده‌اند که شرکت‌کنندگان پس از طی چهار ماه، در آزمون شرکت و مدرک فنی و حرفه‌ای دریافت کرده و می‌توانند وام خودکفایی (اشتغال) دریافت کنند.

حیدری مطرح کرد: 80 درصد شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های آموزشی گیاهان دارویی و صنایع دستی ازمددجویان زیر پوشش کمیته امداد و 20 درصد هم از قشرهای نیازمند شهرستان آبیک هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز