خبرگزاری کار ایران

مهدیخانی خبر داد:

وقوع 25 نوع حادثه غیرمترقبه در قزوین/ گسل شمال قزوین، دغدغه استان است

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۹۹۸

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: ۲۵ نوع حادثه غیرمترقبه در استان قزوین تجربه شده که سیل، سرمازدگی، برف، کولاک، رانش و فرونشست زمین از چالش‌های جدی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، کارگروه آموزشی مدیریت بحران روز دوشنبه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزارشد.

قدرت الله مهدیخانی در این کارگاه آموزشی گفت: حوادث زیادی استان قزوین و کشور را تهدید می‌کند که از ۴۹ حادثه حدود ۳۳ مورد در کشور و ۲۵ مورد در استان تجربه شده است.

وی بیان کرد: گسل شمال قزوین از دغدغه های استان است و در کنار آن حوادثی مانند سیل، سرمازدگی، برف، کولاک، رانش و فرونشست زمین از چالش‌هایی است که باید برای مقابله با آنها اقدام کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین بیان کرد: در حادثه سرمازدگی بیش از ۱۸۸۱ میلیارد تومان و ۱۹۰ میلیارد تومان در حادثه سیل به استان خسارت وارد شد.

وی اظهارداشت: نگرش سنتی در حوادث غیرمترقبه باید تغییر کند و با استفاده از دیدگاه‌های نوین در زمینه پیشگیری اقدام کنیم.

مهدیخانی بیان کرد: مقابله با ساخت و سازهای اصولی با روش‌های نوین باید در دستورکار قرار گیرد و با آموزش و مهارت آموزی و کارگروه‌های تخصصی و برگزاری مانورهای مختلف در ایام سال آمادگی مردم را افزایش دهیم.

وی گفت: استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان به عنوان پشتیبان پایتخت تعیین شده اند و قزوین هم در این راستا پیشتاز در استان‌های معین و پایتخت کشور است.

مهدیخانی بیان کرد: در آینده نزدیک فروچاله‌های عمیق در منطقه بوئین زهرا رخ خواهد داد و برداشت بی رویه آب‌های زیرزمینی از چالش هایی است که باید برای آن تدبیر کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز