خبرگزاری کار ایران

علی فرخ‌زاد:

مشکلی برای تامین سوخت در زمستان نداریم

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۱۴۹

معاون استاندار قزوین گفت: با برنامه ریزی و هماهنگی انجام شده و ذخیره سازی مناسب برای تامین سوخت در زمستان در استان هیچ مشکلی نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فرخ‌زاد در جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان از گاز طبیعی برخوردارند و سه روستای باقیمانده در سال آینده از این خدمات برخوردار خواهند شد.

وی اضافه کرد: با مدیریت توزیع و مصرف سوخت تاکنون با کاهش مصرف ۳۴ میلیون لیتر سوخت حدود ۲۴۰ میلیارد تومان صرفه جویی شده است. قبل از انقلاب حدود یک شهر دارای گاز بود و امروز بالای ۹۵ درصد از این تسهیلات برخوردار است و این خدمات موجب سالم سازی محیط زیست و تحقق اقتصاد مقاومتی شده است.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی مدیران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان برای تامین سوخت در فصل زمستان هیچ مشکلی نداریم.

فرخ زاد گفت: استفاده از کارت سوخت به‌زودی به جریان می‌افتد و تحول جدی در این زمینه خواهیم داشت که باید ما نیز ضمن اعتماد به بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها در توزیع سوخت از دیدگاه‌های مختلف برای مدیریت و برنامه‌ریزی اصولی استفاده کنیم. علی‌رغم گازرسانی به روستاها متاسفانه هنوز برخی روستاییان داخل منزل خود گازکشی نکرده‌اند که با کمک بخش خصوصی باید این کار تکمیل شود تا بتوانیم مصرف سوخت را کنترل کنیم.

معاون استاندار قزوین یادآورشد: گازرسانی به مرغداری‌ها، دامداری‌ها و واحدهای صنعتی باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد و خدمات‌رسانی کامل شود تا مصرف سوخت فسیلی کاهش یابد.

وی اضافه کرد: برخی واحدهای تولیدی که به صورت موردی و مقطعی نیازمند سوخت هستند باید با تایید سازمان صنعت و فرمانداری‌ها نسبت به تامین آن اقدام کنیم تا تولید دچار وقفه نشود.

فرخ زاد تصریح کرد: از مدیران شرکت گاز انتظار داریم برای گازرسانی به بخشداری‌ها و ادارات فاقد گاز اقدام کرده و درخواست‌ها را در اولویت قرار دهند.

وی درباره تقویت هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، نظارت بر ایمنی جایگاه‌های سوخت، دادن مهلت برای رفع ایرادات جایگاه‌ها، همکاری در ورود بازرسان شرکت نفت به مرغداری‌ها با رعایت ضوابط بهداشتی هم نکاتی را یادآورشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز