خبرگزاری کار ایران

حبیبی تاکید کرد:

اشتغال تحصیلکرده‌ها از دغدغه‌های اصلی دولت است

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۶۱۹

معاون استاندار قزوین گفت: امروز دغدغه اصلی دولت اشتغال است به‌ویژه اشتغال تحصیلکرده‌ها که باید برای حل آن چاره‌اندیشی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه سمینار پرسش و پاسخ با موضوع موانع کسب و کار در محل دانشگاه‌ آزاد با بیان اینکه عوامل موانع کسب و کار هم داخلی است و هم خارجی، افزود:  عوامل داخلی باعث می‌شوند روند یک فعالیت اقتصادی کند شود و همچنین آن را پرهزینه می‌کند و بعضا باعث ورشکستی می‌شود. 

وی ادامه داد: عوامل خارجی شامل تحریم‌ها است که تاثیرگذار است، زیرا اعتقاد داریم هر واحد تولیدی که صادرات‌محور نباشد پویا نیست، عدم حضور در پیمان‌های خارجی نیز مانع کسب و کار می‌شود . 

به گفته حبیبی مشکلات بانکی و عدم نقل و انتقال پول از دیگر موانع کسب و کار است . 

معاون اقتصادی استاندار افزود: تولید، صنعت و اقتصاد ما بانک‌محور است و تحت تاثیر اقدامات بانکی است، سیستم بانکی با سودهای بانکی بالا قطعا نمی‌تواند به تولید کمک کند و باید اصلاح شود و در خدمت تولید باشد. 

حبیبی تصریح کرد: سیستم مالیاتی و تامین اجتماعی نیز باید همراه واحدهای تولیدی باشند تا یک واحد سرپا بماند. 

وی اضافه کرد: روند اخذ مجوزهای لازم سرمایه‌گذاری نیز با موانع و مشکلاتی مواجه هست و موجب عدم رضایت‌مندی سرمایه گذاران می شود. 

به گفته معاون استاندار، استان‌قزوین استان جاذب سرمایه‌گذاری است و محل تلاقی بیس از ۱۲ استان است، در انرژی‌های بادی بهترین ظرفیت را داراست . 

وی تاکید کرد: دسترسی به برق نیز از شاخص‌های کسب و کار است و بعضا برای سرمایه‌گذاران با مشکلاتی مواجه است که باید رفع شود. 

حبیبی افزود: از سال ۷۲ تاکنون ۱.۵ میلیارد دلار جذب سرمایه‌گذار خارجی داشتیم بویژه از کشورهای اروپایی و برای توسعه آن تلاش می‌کنیم. 

معاون اقتصادی استاندار حذف قوانین دست و پا گیر و متعدد را لازمه سرمایه گذاری توصیف کرد و گفت: حذف این قوانین باید در دستور کار باشد تا تولید کنندگان با مشکل مواجه نشوند و با ارائه مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاران ارزش قائل شویم .

وی توضیح داد: بی‌ثباتی قیمت‌ها نیز از دیگر موانع کسب و کار است که باید با نظارت های لازم رفع شود . 

معاون استاندار قزوین در پایان گفت: دو موضوع اصلی مانع کسب و کار یکی متکی بودن به درآمدهای نفتی است که جامعه را تنبل کرده و بخش‌های مختلف رونق پیدا نمی‌کند و نوآوری بوجود نمی‌آورد. 

موضوع دوم نگاه دولتی به کسب و کار و تولید است درحالیکه بخش خصوصی قدرت مانور در این زمینه داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز