خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره اشتغال و کارآفرینی بنیاد استان قزوین:

حل بیکاری فرزندان شاهد و ایثارگر در گرو کارآفرینی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۱۷۲

شرایط استخدام و جذب افراد دیپلم و زیردیپلم برابر قوانین در دستگاه‌های اجرایی ممنوع است، به همین دلیل بنیاد با هدف آشنایی فرهنگ کارآفرینی، برای آنها اردوی راه اشتغال برگزار می‌کند.

رئیس اداره اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: در رفع مشکل بیکاری فرزندان شاهد و ایثارگر راهی جز توسعه کارآفرینی نیست.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین؛ محمدرضا شکوهی افزود: شرایط استخدام و جذب افراد دیپلم و زیردیپلم برابر قوانین در دستگاه‌های اجرایی ممنوع است، به همین دلیل بنیاد با هدف آشنایی فرهنگ کارآفرینی، برای آنها اردوی راه اشتغال برگزار می‌کند.

وی آشنایی فرزندان شاهد و ایثارگر با بازار کار و فرهنگ کارآفرینی را از جمله اهداف برگزاری اردوی اشتغال عنوان و بیان کرد: فرزندان شاهد و ایثارگر با مقطع تحصیلی دیپلم به پایین‌ می‌توانند با بهره‌گیری مناسب از این اردو در ایجاد شغل پایدار برای خودشان و حتی دیگران اقدام کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال بیش از ۴۰ فرزند شاهد و ایثارگر و جانباز ۷۰ درصد به اردوی راه اشتغال اعزام شدند، افزود: تا پایان سال جاری یک اردوی دیگر برگزار می‌شود.

شکوهی افزود: این افراد بعد از بازگشت اردوی یاد شده، در صورتی که گرایش به کارآفرینی داشته باشند، به بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین اعلام آمادگی می‌کنند تا از آنان حمایت‌های لازم انجام بشود.

وی گفت: بنیاد افراد علاقمند به کارآفرینی را برای گذراندن دوره‌های آموزشی به آموزشکده‌های خصوصی و فنی و حرفه‌ای معرفی می‌کند و همچنین مشاوره‌های فنی، تخصصی و عمومی ارائه می‌دهد تا در فعالیت اقتصادی‌ موفق باشند.

رئیس اداره اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: بنیاد در شروع فعالیت اقتصادی، به آنان پانزده میلیون تومان وام پرداخت می‌کند تا بتوانند از مرحله بیکاری عبور کنند.

شکوهی به صندوق توسعه ملی در پرداخت وام اشتغال اشاره کرد و گفت: از اعتبارات هر ساله این صندوق پانزده درصد به جامعه هدف بنیاد تخصیص پیدا می‌کند تا آنان بتوانند وارد بازار کار شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه جذب فرزندان شاهد و ایثارگر در دستگاه‌های اجرایی محدود است، خاطرنشان کرد: اگر دولت همه نیروهای مورد نیاز خود را از جامعه هدف بنیاد جذب کند، فقط ۳۰ درصد از مشکلات اشتغال آنان برطرف می‌شود.

وی افزود: به همین دلیل بنیاد طرح کارآفرینی را در دستور کار خود قرار داده تا بتواند با اجرایی کردن این طرح مشکلات‌ آنان را برطرف کند.

رئیس اداره اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰۷ نفر از جامعه هدف بنیاد در مقاطع تحصیلی مختلف متقاضی شغل هستند، یادآور شد: از این آمار تحصیلات ۷۶۶ نفر دیپلم به پایین است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز