خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف قزوین:

وقف، چتر رفاه گستر جامعه اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۱۵۰

وقف چتر رفاه گستر جامعه اسلامی است ولی با توجه به کارهای زیادی که انجام شده اما هنوز آن طور که باید وقف در استان توسعه داده نشده و نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است.

مدیر کل اوقاف قزوین گفت: وقف چتر رفاه گستر جامعه اسلامی است ولی با توجه به کارهای زیادی که انجام شده اما هنوز آن طور که باید وقف در استان توسعه داده نشده و نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است تا درمیان مردم استان به یک فرهنگ تبدیل شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، حجت الاسلام مصطفی نوروزی در جریان سفر یک روزه به شهرستان البرز قزوین افزود: وقف از احکام مترقی و پیشرفته اسلامی است و تاریخی به قدمت اسلام دارد.

وی در جمع کارکنان اوقاف و امور خیریه شهرستان البرز، ضمن بازدید از روند اجرای فعالیت‌ها و نظرات و پیشنهادات کارکنان اظهار داشت: برای نهادینه کردن فرهنگ وقف باید اهداف، اهمیت، کارکرد‌ها و آثار معنوی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وقف را با ذکر مصادیق آن به مردم معرفی کرد.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در تشرف به آستان مقدس امامزادگان احمد و محمود(ع) حصارخروان اظهار داشت: تأسی به امامزادگان و پیروی از آن‌ها موجب ارتقای باورهای دینی می‌شود و جامعه را به سوی پاکی‌ها هدایت می‌کند.

وی بیان کرد: حضور در امامزادگان به نوعی حضور در حرم‌های اهل‌بیت(ع) است و موجب آرامش معنوی و درونی زائرین می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی ۲۶۴ بقعه متبرکه و امامزاده در استان قزوین وجود دارد، اظهار کرد: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

حجت الاسلام نوروزی همچنین در بازدید از روند اجرایی و پیشرفت فیزیکی اولین مرکز وقفی همودیالیز و درمانگاه تخصصی بیماران کلیوی کشور و سایر پروژه‌های عمرانی اظهار داشت: اقتصاد در وقف موضوعی است که جدی گرفته نشده ولی در چند سال اخیر با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته و هم چنین افزودن معاونت اقتصادی امور موقوفه، مسئله درآمدزایی و استفاده از این منابع اقتصادی عظیم، جدی‌تر مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مسئولان و دست اندرکاران موقوفات درصدد برآمدند تا اقدامی در جهت بازپس گیری اراضی وقفی به فروض، انجام دهند، تا اینکه قانون ابطال اسناد و فروش رقبات، آب و اراضی موقوفه را در تاریخ ۲۸ فروردین سال ۶۳ به تصویب مجلس رساندند و در تاریخ ۲۵ اسفند ماه سال ۷۱ نیز اصلاحیه قانون یاد شده از تصویب مجلس گذشت که در ماده واحده این قانون مقرر شده بود: از تاریخ تصویب این قانون، کلیه موقوفاتی که بدون مجوز شرعی به فروش رسیده و یا به صورتی به ملکیت درآمده باشد، به وقفیت خود بازمی گردد و اسناد مالکیت صادره، باطل و از درجه اعتبار ساقط است.

نوروزی اظهارداشت: همچنین در دی ماه سال ۱۳۶۳ قانون جدید تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآورشد: موقوفات، در هر زمان و مکانی، تقریباً همه نیازهای جامعه را پوشش می‌دهد. به صورتی که در هر زمان، خلأیی در بخشی از جامعه به وجود می‌آید، واقفان خیراندیش و آگاه در صدد پرکردن این خلأ، موقوفات جدید را ساماندهی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز