خبرگزاری کار ایران

اشدری، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین:

عفاف و حجاب ریشه در اصالت والای انسانی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۷۲۶

اگر زنان و مردان جامعه ما به اصالت های انسانی و آفرینش خود پی ببرند، بیش از گذشته در اهمیت به فرهنگ دینی، اخلاق ایرانی، عفاف وحجاب پایبند خواهند بود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: اگر زنان و مردان جامعه ما به اصالت های انسانی و آفرینش خود پی ببرند، بیش از گذشته در اهمیت به فرهنگ دینی، اخلاق ایرانی، عفاف وحجاب پایبند خواهند بود.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ فاطمه اشدری با تأکید بر اینکه مسئولان درموضوع فرهنگی عفاف و حجاب کم کار کردند، افزود: آموزش و پرورش یکی از دستگاههای تأثیر گذار در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب محسوب می شود.

وی گفت: به عنوان نمونه آموزش و پرورش پیش از این مدیران توانمند و اندیشمندی را برمی گزید که از حجاب برتر که همان چادر است، استفاده می کردند تا الگویی برای دیگر دانش آموزان و کادر آموزشی باشند ولی این اقدام کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

اشدری یادآورشد: من به دستگاه آموزشی پیشنهاد می کنم با برگشت به گذشته، در انتخاب مدیران چادری برای مدارس دخترانه دقت بیشتری کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر از اجرای سیاست تند در ترویج فرهنگ با حجابی در جامعه انتقاد کرد و گفت: یکی از مهمترین تأکیدات مقام معظم رهبری ترویج امر عفاف و حجاب در جامعه است، این توصیه زمانی محقق می شود که تولید پوشاک متنوع اسلامی با طرح ها و رنگ های جالب در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی که ریاست کمیسیون پیگیری و نظارت شورای اسلامی شهر قزوین را نیز بر عهده دارد، بر اجرای برنامه های تشویقی از سوی سازمان فرهنگی ورزشی در مدارس همچون تشویق دانش آموزان محجبه و چادری تأکید کرد.

وی برنامه های تشویقی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را بسیار مثبت دانست و ادامه داد: شهرداری در کنار دیگر وظایف ذاتی، به برنامه های فرهنگی نیز توجه می کند و می داند برای ترویج یک فرهنگ درست در جامعه باید افراد و گروههای مختلف مردمی را با خود همراه نماید.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورا بر ساخت فرهنگسراهای بانوان در هریک از مناطق شهری به منظور پرداختن به مقوله عفاف و حجاب و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی برای بانوان تأکید کرد.

اشدری در ادامه شهرداری را به تکمیل فرهنگسرای راه آهن ترغیب کرد، چراکه کارکرد این مکان فرهنگی در مقوله عفاف و حجاب خواهد بود و سازمان فرهنگی ورزشی باید نماد فرهنگی مطابق با مقوله حجاب برای این فرهنگسرا تعریف کند و این موضوع را همواره در دستور کار خود قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز