خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی استان قزوین:

درآمد استان قزوین در حوزه گردشگری به اندازه درآمد یک قبیله آفریقایی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۴۲۴

درآمد گردشگری قزوین در بازار جهانی یک هزارم درآمد این بازار است و درآمد استان در این حوزه به اندازه درآمد یک قبیله آفریقایی است.

محمدعلی حضرتی‌ها، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: باید با روش‌های علمی و با مشارکت شهروندان در مسیر توسعه گردشگری حرکت کنیم و از اقداماتی که بر اساس تقلید از سایر کشور‌ها و شهر‌ها است پرهیز کنیم.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ محمدعلی حضرتی‌ها در سمینار «آگاه‌سازی توسعه شهر قزوین با محوریت گردشگری» افزود: برخی از اقدامات برای جذب گردشگر بر اساس تقلید از سایر کشور‌ها و شهر‌ها است که باید این روش اصلاح شود.

حضرتی بیان کرد: باید با علم و با توجه به ظرفیت‌های قزوین صنعت گردشگری را توسعه دهیم و برگزاری این سمینار نقطه آغاز این حرکت علمی است.

وی افزود: نداشتن باور به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهر قزوین و تغییر نگرش جهان در حوزه گردشگری باعثشده است که نتوانیم در توسعه گردشگری موفق باشیم.

وی با بیان اینکه سال‌های گذشته فرآیند گردشگری یک نگاه شخصی و فرهنگی بود، گفت: از دهه ۶۰ به بعد این نگرش به سرعت تغییر کرده است و اکنون گردشگری جزء جدایی‌ناپذیر از زنجیره اقتصاد جهانی است.

حضرتی تصریح کرد: صنعت گردشگری آنقدر با سرعت تغییر کرده است که ما از این حرکت عقب ماندیم و باید این عقب ماندگی را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه درآمد گردشگری قزوین در بازار جهانی یک هزارم درآمد این بازار است، گفت: درآمد استان در این حوزه به اندازه درآمد یک قبیله آفریقایی است.

حضرتی‌ها تقلید از سایر کشور‌ها و استان‌ها را از عوامل دیگر عقب‌ماندگی استان قزوین در گردشگری عنوان و بیان کرد: برای توسعه گردشگری در این استان مدام از طرح‌ها و ایده‌های دیگران تقلید می‌کنیم و این کار مقلدانه باعثشده نتوانیم در توسعه گردشگری موفق باشیم.

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین با اشاره به اینکه استان‌هایی مانند مشهد و اصفهان براساس ظرفیت‌های خود نقشه راه گردشگری را ترسیم کردند، افزود: ما نباید این نقشه را برای استان قزوین در نظر بگیریم و از آن تقلید کنیم چون ظرفیت‌های این استان مختلف و متفاوت از دیگر استان‌ها است.

وی برگزاری این همایش را نقطه آغاز علمی در توسعه گردشگری استان قزوین عنوان و بیان کرد: باید برای تحقق این هدف توانایی‌های استان و شهر قزوین را شناسایی و نقشه راه توسعه گردشگری ترسیم شود که این حرکت نیازمند دوری از رویکردهای تقلیدی و حرکت در مسیر علمی است.

وی گفت: در مسیر توسعه گردشگری قزوین نباید دچار عوام زدگی شویم و این موضوع کار ما را مشکل خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز