خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در نشست با رسانه‌ها:

هیچ جریانی نمی‌تواند دفاع مقدس را مصادره کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۸۶۰

انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان، وظیفه‌ای همگانی است و امروز هیچ فرد و جریانی نمی‌تواند دفاع مقدس را مصادره کند. چون همه اقشار مختلف از زن و مرد در آن حضور داشتند.

رییس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قزوین گفت: انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان وظیفه ای همگانی است و امروزهیچ فرد و جریانی نمی تواند دفاع مقدس را مصادره کند چون همه اقشار مختلف از زن و مرد در آن حضور داشتند.

به گزارش ایلنا از قزوین،ایوب رحیمی در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس افزود: انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید درحالی که ملت، مشکلات زیادی را قبل از پیروزی تحمل کرد و ملت به رهبری امام راحل(ره) تصمیم گرفتند از زیر بار حکومت شاهنشاهی و پهلوی که در حقیقت ژاندارم امریکا در منطقه بود خارج شوند و این اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه بعد از پیروی انقلاب، امریکا از همان اول کمر همت بست که انقلاب تداوم پیدا نکند، افزود: بنابراین نقشه های مختلفی طراحی کرد که نمونه آن ترور برخی از بزرگان بود که ضربه بزرگی را به انقلاب اسلامی زد اما مهمترین حرکتی که دشمن علیه ما آغاز کرد این بود که صدام حسین را تحریک و تجهیز کردند و جنگ را به انقلاب اسلامی تحمیل کردند.

وی یادآور شد: امروز در برگزاری سالگرد دفاع مقدس همه بویژه اهالی قلم و رسانه مسئول هستند تا نسل جوان جامعه بداند ملت چه افتخار بزرگی را آفریدند.


معاون استاندار قزوین افزود: برخی از نکات و واقعیت های جنگ برای نسل امروز باور نکردنی است اما رزمندگان ما که دست پرورده مکتب عاشورا و انقلاب حسینی بودند این واقعیت ها را آفریدند و امروز این ارزش ها باید توسط تاریخ نویسان، فیلم سازان و تصویر گران به نسل آینده منتقل شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: جمهوری اسلامی از ابتدا داعش را گروهی تروریست معرفی می کرد اما قبول نمی کردند چون داعش را خودشان درست کردند تا اسلام را با خشونت عجین کنند فلذا داعش دست پرورده امریکائیها و صهیونیست ها هستند در حالیکه حکومت جمهوری اسلامی دارد دین واقعی را تبیین می کند اما اینها نمی گذارند.


رحیمی بیانداشت: ما حق داریم با امریکا همکاری نکنیم چون امریکائیها راست نمی گویند و می خواهند به مقاصد خودشان برسند و این را حکومت ها و مردم منطقه باید بدانند و تاکنون تجربه و تاریخ نشان داده که آنها دنبال مقاصد خودشان هستند و دلشان برای کسی نمی سوزد.


وی تصریح کرد: امروز مردم منطقه بیدار شده اند اما حکومت های سرسپرده نمی خواهند این را بپذیرند فلذا امروز لازم است ارزش ها و ایثارگری های دفاع مقدس به نسل آینده منتقل شود و اگر خوب عمل نکنیم شهدا در آخرت یقه ما را خواهند گرفت چون شهدا و ایثارگران همه هستی خود را دادند تا آزادی، استقلال و دینی باقی بماند.


رحیمی در ادامه از حضور فرماندهان در تریبون های نماز جمعه، مراسم رژه نیرو های مسلح، نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس، افتتاحیه رزمایش والفجر ۴، گرامیداشت سالروز عملیات ثامن الائمه و شکست حصرآبان، پیاده روی خانوادگی، گرامیداشت شهدای سانحه هوایی، عطر افشانی گلزار شهدا، یادواره های شهدا، فضاسازی سطح شهر، نواختن زنگ مقاومت در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش به عنوان بخشی از برنامه های پیش بینی شده در راستای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سطح استان نام برد.


در این جلسه مهدی طاهرخانی مدیرکل دفتر حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان با ارائه گزارشی از برنامه های پیش بینی شده بیان کرد: بالغ بر ۷۰۰ برنامه در سطح استان به منظور گرامیداشت سی و چهارمین سالروز دفاع مقدس در سطح استان پیش بینی شده که با شعار ایستادگی دیروز، عزت امروز و تعالی فردا برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز