خبرگزاری کار ایران

با انعقاد تفاهمنامه همکاری:

مددجویان آزاد شده قزوینی از تسهیلات خود اشتغالی بهره‌مند می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۹۱۷

درپی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری باموسسه نگار نصر استان، مددجویان آزاد شده از تسهیلات خود اشتغالی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین گفت: در پی انعقاد تفاهم نامه همکاری باموسسه نگار نصر استان، مددجویان آزاد شده از تسهیلات خود اشتغالی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان قزوین، حمید رضا فراست‌طلب گفت: در راستای توانمندسازی شغلی زندانیان آزاده شده، تفاهم نامه همکاری فی مابین این اداره کل و مؤسسه نگار نصر سپاه پاسداران منعقد شد.

وی عنوان کرد: فراگیر شدن طرح‌های حرفه آموزی در زندان‌ها وعلاقمندی مددجویان به فراگیری دوره‌های شغلی، زمینه توسعه ایجاد اشتغال را دربین آن‌ها افزایش داده و منابع محدود دولتی پاسخگوی نیاز متقاضیان برای راه اندازی کسب وکار پس از آزادی نخواهد بود.

فراست طلب با اشاره به اثر بخشی برنامه‌های حرفه آموزی در زندان‌ها خاطرنشان کرد: بسیاری از زندانیان در طول مدت تحمل حبس با شرکت در دوره‌های حرفه‌ای، مهارت شغلی کسب کرده و پس از آزادی، نیازمند حمایت برای بازگشت سعادتمندانه به جامعه هستند. این دسته از زندانیان در صورت توجه و دریافت اندکی تسهیلات مسیر زندگی خود را تغییر داده و اغلب آن‌ها مرتکب جرم وبزه نخواهند شد.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین تصریح کرد: مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت‌های پس از خروج این اداره کل، زندانیان آزادشده را تحت پوشش خدمات اجتماعی قرار داده وتسهیلات قرض الحسنه تاسقف ۱۵۰ میلیون ریال به آن‌ها پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: خدمات اشتغال‌زایی مرکز خدمات اجتماعی زندان‌های استان نیازمند همکاری و مشارکت سایر نهاد‌ها و ارگانهای دولتی و مردمی است و همه باید تلاش کنیم برای این دسته از زندانیان زمینه اشتغال را فراهم سازیم.

با انعقاد این تفاهم نامه مددجویان آزاد شده‌ای که مهارت شغلی در زندان فرا گرفته‌اند از تسهیلات ویژه اشتغالزایی تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال بهره‌مند می‌‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز