خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین:

برای اولین بار، چهارمین سرشماری عمومی کشاورزی با تبلت انجام می شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۷۹۵

کسب اطلاعات چهارمین سرشماری عمومی کشاورزی با تبلت انجام می شود

مدیر اجرای سرشماری استان قزوین گفت: برای اولین بار، کسب اطلاعات چهارمین سرشماری عمومی کشاورزی در استان نیز مانند کشور با تبلت انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، امیدعلی پارسا امروز در اولین جلسه ستاد هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی استان قزوین با بیان این مطلب افزود: سرشماری اقدامات بسیار سنگین و پرهزینه است و هر ۱۰ سالی یکبار در کشور به موجب فرمان رئیس جمهور اجرا می‌شود. آخرین سرشماری عمومی کشاورزی در سال ۸۲ انجام شد و امسال نیز چهارمین سرشماری عمومی کشاورزی نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین ویژگی این سرشماری این است که اخذ اطلاعات به صورت مکانیزه و تبلت صورت می‌گیرد و روزانه نیز اطلاعات جمع آوری شده از طریق اینترنت به تهران ارسال می‌شود.

ولی با بیان اینکه سهم بخش کشاورزی در اشتغال ۲۱ درصد و سهم ارزش افزوده استان ۲۴ درصد است، افزود: امنیت غذایی و کارکرد‌هایی که بخش کشاورزی در صورت طبیعی دارد و مستقل از دیگر بخش‌ها خود را نشان می‌دهد و رشد پایدار را نیز همراه با امنیت غذایی ایفا می‌کنند.

پارسا با بیان اینکه در استان بیش از ۹۰ درصد امنیت غذایی توسط بخش کشاورزی انجام می‌شود در ادامه افزود: اولین کارکرد سرشماری این است که اطلاعات و آمار در تمام سطوح در اختیار برنامه ریزان قرار می‌گیرد مثلاً اطلاعات تا حد بلوک‌های شهری، خانوار‌ها در بدست می‌آید.

مدیر اجرای سرشماری استان افزود: مهم‌تر از این موارد باید برای کارهای نمونه‌ای که انجام می‌دهیم یک چهارچوب خاصی داشتند باشیم که به عنوان خروجی سرشماری باشد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار افزود: راستی آزمایی برای اطلاعات سازمان‌های کشاورزی در استان‌ها با نتایج سرشماری صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: امیدواریم خروجی سرشماری رسیدن به یک آمار واحد برای ارائه به مجامع جهانی باشد.

پارسا افزود: از صدا و سیما انتظار اطلاع رسانی خوب و مناسب را داریم. زیرا مهم‌ترین مساله در سرشماری کسب اطلاعات و آمار درست و صحیح کشاورزان است که به آمارگیران ارائه می‌دهند و برنامه ریزی لازم برای این امر بایستی در استان صورت بگیرد تا به فرهنگ عمومی تبیین شود که اطلاعات درست باعثبرنامه ریزی مناسب و صحیح خواهد شد و این اطلاعات، صد در صد محرمانه خواهد بود.

وی با بیان اینکه چارت تشکیلاتی برای کل کشور برنامه ریزی شده است که براساس آن تقسیم کار صورت می‌گیرد، افزود: در شهرستان‌ها نیز فرمانداران مدیران اجرای سرشماری هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز