خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

۴۰۰ معتاد و کارتن خواب در قزوین وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۵۴۰

طرح جمع آوری معتادین متجاهر و کارتن خواب باید با جدیت و به طور مستمر پیگیری شود و این طرح به هیچ وجه نباید تعطیل شود.

استاندار قزوین گفت: با توجه به حضور ۴۰۰ معتاد و کارتن خواب در قزوین، طرح جمع آوری معتادین متجاهر و کارتن خواب باید با جدیت و به طور مستمر پیگیری شود و این طرح به هیچ وجه نباید تعطیل شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، مرتضی روزبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: بانک اطلاعات معتادین کارتن خواب در استان تهیه شود تا از این جامعه آماری یک تعریف مشخص همراه با توزیع شهرستانی داشته باشیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه «بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی به اعتیاد مرتبط است.» اظهار کرد: اثرات و نتایج طرح جمع آوری معتادین بر وضعیت اجتماعی باید خود را نشان بدهد و اثرات محسوس و ملموس داشته باشد و در کاهش آمار جرائم و آسیب‌ها خود را نمایان کند.

وی با تاکید بر نظارت مستمر بر وضعیت کمپ‌های نگهداری معتادین افزود: براساس سیاست عمومی باید دائماً این مراکز تحت کنترل و نظارت باشند تا کیفیت کاری و خدمات آن‌ها بالا برود.

روزبه بر انجام وظیفه دستگاه‌های ذیربط در خصوص کنترل و پیشگیری از اعتیاد و ساماندهی معتادین تاکید کرد و در ادامه گفت: خانواده معتادین مقوله مهمی است و در دورانی که این افراد در کمپ‌ها نگهداری می‌شوند وضعیت خانواده این افراد باید بررسی شود.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در این زمینه یادآور شد: با برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان مطبوعات، صد و سیما ور سانه‌های جمعی به موضوع معتادین متجاهر پرداخته شود تا هشدار و زنگ خطر این موضوع در سطح جامعه و افکار عمومی بیش از گذشته نواخته شود.

استاندار با تاکید بر برگزاری جلسات و نشست‌ها در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها با هدف حساس کردن مدیران و معلمین مدارس افزود: دفتر امور اجتماعی استانداری با مشارکت سایر دستگاه‌ها به ابعاد اجتماعی و فرهنگی اعتیاد ومعتادین بپردازد و با انجام مطالعات دقیق نسبت به پیشگیری و مقابله با این موضوع چاره اندیشی و ارائه راهکار کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز