خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون اداری مالی شورای شهر قزوین:

بازی‌های سنتی ایرانی، فرهنگ ایثار را با خود همراه دارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۱۹۳

بازی‌های سنتی ایرانی، فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را با خود به همراه دارد اما امروزه بازی‎های وارداتی غربی چیزی جز خشونت برای کودکان ما ندارد.

سید کاظم مجابی، عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه خشونت ره آورد بازیهای وارداتی است، بیان کرد: بازی‌های سنتی ایرانی فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را با خود به همراه داشت اما امروزه بازی‎های وارداتی غربی چیزی جز خشونت برای کودکان ما ندارد.

به گزارش ایلنا از قزوین، مجابی با بیان اینکه برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در اشاعه فرهنگ بازی‌های درست داشته باشد، خاطر نشان کرد: والدین باید بدانند که هر چیزی با عنوان بازی و سرگرمی که به کودکان ما عرضه می‌شود با اهداف خاصی برنامه ریزی شده‌اند و مطمئن باشید، در خفای هر کدام از این بازی‌های خشن، بی‌حیایی و بسیاری از معضلات اجتماعی دیگر که ره آورد دنیای غرب است وارد فکر و ذهن کودکان ما خواهد شد.

وی افزود: بخش زیادی از بازی‌های امروز کودکان ما بازی‌های فکری و پشت میزی است. اما امروز کودکان ما نیاز به تحرک دارند و ارائه بازی‌های بومی و محلی در جشنواره بازی و اسباب بازی، ایده بسیار خوبی است که کودکان ما را با بازی‌های اصیل ایرانی آشنا می‌کند.

مجابی با بیان اینکه این جشنواره فرصت مناسبی است تا کودکان ما بازی‌های ایرانی را بیشتر بشناسند، گفت: وظیفه مسئولین امر است تا با فرهنگ سازی در خانواده‌ها، بازی‌های ایرانی را دوباره رونق بخشند و از سوی دیگر بازی‌های جدید و متناسب با نیاز روز را ایجاد کنند.

این عضو شورای شهر جشنواره بازی و اسباب بازی را فرصتی مناسب برای جذب گردشگر به قزوین دانست و خاطر نشان کرد: در برنامه‌های روز قزوین و جشنواره بازی و اسباب بازی عده زیادی به سمت استان قزوین جذب شده‌اند و با استان قزوین و جاذبه‌های گردشگری آن بیشتر آشنا شده‌اند که این به نوبه خود یک امتیاز مثبت برای شهر ما به شمار می‌آید.

مجابی تصریح کرد: تلاش مجموعه شهرداری این بوده است تا با استفاده از نظر مسئولین و مردم عزیز شهرمان هر ساله جشنواره را به سمت موفقیت و رضایت بیشتر مردم هدایت کند، ما از مردم شهر عزیزمان تقاضا داریم از جشنواره بازدید کنند و نظرات و پیشنهادت خود را برای رفع مشکلات موجود ارائه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز