خبرگزاری کار ایران

واکنش آیت الله تاکندی به اظهارات سرپرست شورای نگهبان در قزوین؛

مگر سرپرست شورای نگهبان قزوین علم غیب دارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۱۲۸

مگر آقای قابل علم غیب دارند که چنین پیش بینی از آرای دکتر عارف می کنند. وقتی دکتر عارف در روز برگزاری انتخابات کاندیدا نبودند چطور می توان گفت که چقدر رای داشتند. معلوم نیست اطلاعات ایشان از چه منبعی است.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس خبرگان در واکنش به اظهارات سرپرست شورای نگهبان در قزوین که گفته بود «عارف تنها ۴۰۰ هزار رای داشته و اصلاح طلبان نقشی در پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال پیش نداشتند»، گفت: مگر آقای قابل علم غیب دارند که چنین پیش بینی از آرای دکتر عارف می‌کنند. وقتی دکتر عارف در روز برگزاری انتخابات کاندیدا نبودند، چطور می‌توان گفت که چقدر رای داشتند. معلوم نیست اطلاعات ایشان از چه منبعی است.

آیت الله تاکندی در گفت و گو با ایلنا، با اشاره به نقش آیت الله هاشمی و سید محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: هر عاقلی خوب بررسی کند متوجه تاثیر اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال پیش می‌شود؛ زمانی که مردم پس از رد صلاحیت هاشمی سرخورده شده بودند و این اصلاح طلبان بودند که با هدایت سید محمدخاتمی و هاشمی رفسنجانی فضای انتخابات را تغییر دادند.

وی ادامه داد: زمانی که بزرگوارانی مثل خاتمی، عارف را قانع کردند که به نفع آقای روحانی کنار برود و ایشان هم بزرگواری کردند، مردم خیلی امیدوار شدند و پس از آنکه آقایان هاشمی و خاتمی گفتند به روحانی رای می‌دهیم و اصلاح طلبان هم از این اقدام حمایت کردند مردم پای صندوق رای حاضر شده و به روحانی رای دادند.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس خبرگان با بیان اینکه اظهاراتی مانند آنچه علی قابل، سرپرست شورای نگهبان در قزوین گفته پذیرفتنی نیست، اظهار کرد: بنده از همه کسانی که راجع به اینگونه مسائل اظهار نظر می‌کنند، می‌خواهم عقلانی حرف بزنند تا دیگران حرف آن‌ها را قبول کنند.

چندی پیش علی قابل، سرپرست شورای نگهبان در قزوین با بیان اینکه اصلاح طلبان نقشی در پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نداشتند، گفته بود «نتیجه کناره گیری عارف جابجایی ۴۰۰ هزار رای به نفع روحانی بود و این آرای کلی به هیچ وجه متعلق به جریان اصلاح طلب نیست.»

وی در بخشی دیگر از گفتگویش با یک سایت محلی اظهار کرده بود: هدف امروز گروه‌های اصلاح طلب، سهمی خواهی و برنامه ریزی برای مجلس بعدی است. آن‌ها می‌خواهند عنصری روی کار بیاید که از وجود او برای رسیدن به خواسته‌های نامشروع خود در مجلس آینده استفاده کنند و در این زمینه در حال برنامه ریزی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز