خبرگزاری کار ایران

محمدزاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

احداثهتل در تقاطع ولی عصر قزوین یکی از نیازهای اصلی شهر است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۷۷۵

چون بخش خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری نکرده است شهرداری قزوین وارد عمل شده که پس از اتمام آن به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: احداثهتل در تقاطع ولی عصر، توسط شهرداری قزوین یکی از نیازهای اصلی شهر قزوین است که امیدواریم به زودی این پروژه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از قزوین، محمد نادر محمدزاده درباره ضرورت احداثهتل در تقاطع ولی عصر توسط شهرداری قزوین افزود: احداثهتل در تقاطع ولی عصر، یکی از نیازهای متقاضیان برای سفر به شهر قزوین است که تمایل دارند در مرکز شهر اقامت داشته باشند و چون بخش خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری نکرده است شهرداری قزوین وارد عمل شده که پس از اتمام آن به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی با اظهار اینکه در بافت مرکزی شهر قزوین نباید بارگذاری بیشتری انجام شود، گفت: تقریبا ظرفیت بارگذاری مرکزی شهر پر شده است و نباید بارگذاری جدیدی انجام شود مگر در موارد خاص.

محمدزاده بیان کرد: احداثهتل در تقاطع ولی عصر(ع) مصوب کمیسیون ماده پنج شهرسازی را دارد و تبدیل کاربری اداری - تجاری - مسکونی حکم آباد به هتل با هدف کاهش بار ترافیکی این منطقه از شهر بوده است.

وی توضیح داد: کاربری اداری - تجاری - مسکونی حکم آباد در این مرکز معضلات ترافیک را به همراه داشت که این محل تحمل این بارترافیکی را ندارد و بر این اساس شرایط اقامت در هتل که شرایط پیکش در زمان‌های خاص به خصوص در تعطیلات است و معمولا ترافیک سنگینی را به همراه نخواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین ماشین‌های افرادی که در هتل اقامت دارند در داخل پارکینگ قرار دارند و استفاده از خودرو آنها، موردی است و در واقع بارگذاری هتل در ترافیک کمتر است.

محمدزاده بیان کرد: در واقع این تغییر کاربری به هتل یک نیاز شهری را پاسخ داده است و سعی کردیم با توجه به اینکه ظرفیت تمرکز هسته مرکزی شهر کامل شده و نباید بارگذاری زیادتری انجام دهیم.

این مقام مسئول درباره سفر در شهر نیز اضافه کرد: هنوز یک مشکلی که در شهر قزوین وجود دارد این است که مردم برای برطرف کردن نیازهایشان مجبور هستند خودشان را به مرکز شهر وصل کنند، به طور مثال حدود ۸۰ درصد پزشکان و ساختمان پزشکان در خیابان‌های خیام، سبزه میدان، فردوسی و بلوار هستند و این به این معناست که اگر شخصی ساکن خیابان پونک، ملاصدرا و مینودر باشد برای نیاز درمانی باید به مرکز شهر سفر کند.

وی با اعلام اینکه هتل از آن مواردی است که سفر درون شهری ندارد و در بحثهتل سفر متقاضی خودش است، افزود: یعنی شهروند از پونک به مقصد مرکز شهر نمی‌آید ولی اگر ما آنجا را به یک ساختمان اداری یا مسکونی تبدیل می‌کردیم درون آن وکیل و پزشک و دفتر مهندسی مستقر می‌شد و شما برای رفع نیاز مجبور بودید به این نقطه از درون شهر سفر کنید.

وی در پاسخ به برخی از افراد که معتقدند احداثهتل در این مکان بارترافیکی خواهد داشت، گفت: اگر میزان ترافیک ایجاد شده در مجتمع اداری - تجاری - مسکونی با هتل مقایسه شود، قطعا به این نتیجه خواهید رسید که هتل به مراتب بار ترافیکی بسیار کمی خواهد داشت.

وی با اظهار اینکه اکنون وجود هتل یکی از نیازهای اصلی شهر قزوین است، افزود: ظرفیت‌ مکان‌هایی که در شهر قزوین برای احداثهتل در نظر گرفته شود بسیار کم است و ما در بخش مرکزی متقاضی‌هایی را برای هتل داریم که تمایل دارند در اتصال با منطقه گردشگری باشند و تمایل ندارند برای هر کاری با ماشین رفت و آمد کنند.

وی بیان کرد: به اعتقاد بنده احداثهتل در تقاطع ولی عصر اقدام خوبی توسط شهرداری قزوین است و امیدواریم شهرداری سریع‌تر این را به بهره برداری رسانده و به بخش خصوصی واگذار کند.

وی افزود: ورود شهرداری برای احداثهتل به خاطر عدم استقبال بخش خصوصی است اگر بخش خصوصی در این زمینه وارد شود شهرداری قطعا در این زمینه وارد نخواهد شد.

محمدزاده تصریح کرد: ظرفیتی در بافت اصلی شهر برای احداثهتل وجود ندارد بر این اساس اگر شما یک فرصتی در شهرتان در منطقه‌ای که می‌تواند شما را به صورت پیاده یا با یک تاکسی با یک مسیر کوتاه به مرکز شهر یا بافت تاریخی برساند و یا بتواند پیاده بخش‌هایی از دیدنی‌های شهر را ببینید، اگر یک زمینی به دست ‌آید نباید آن را از دست داد.

وی اظهار کرد: در فاصله حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ متر یا یک کیلومتر از میدان آزادای(سبزه میدان) چند زمین مناسب وجود دارد که بتوان آن را به هتل تبدیل کرد؟ تقریبا این احتمال نزدیک به صفر است و زمینی وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه با توجه به تقاضای امروز برای اقامت در شهر قزوین شاید نیازی به احداثهتل های متعدد در شهر قزوین نباشد، افزود: اگر بخواهیم به استعداد گردشگری استان قزوین توجه کنیم نیاز به احداثهتل بیش از تعداد فعلی داریم.

محمدزاده گفت: برای سرمایه‌گذاری در احداثهتل باید با آینده‌نگری به توسعه شهر قزوین تصمیم‌گیری شود تا سرمایه‌گذاری در این رابطه در آینده راکد نماند.

این مقام مسوول افزود: رشد گردشگر در سال‌های اخیر در قزوین نیاز به احداثهتل را بیشتر کرده است و باید در این زمینه همیشه یک قدم جلوتر از شرایط موجود شهر باشیم.

وی اظهار کرد: نمی‌توان گفت با ساخت یک هتل در ورودی شهر و یکی هم در بوستان ملی باراجین جوابگوی گردشگر خواهیم بودم.

محمدزاده ادامه داد: باید با نگاه تخصصی به این موضوع پرداخته شود که قزوین نیاز به احداثچه تعداد هتل دارد و هتل‌های که ساخته می‌شود دارای چه ظرفیتی است.

این مقام مسوول گفت: با توجه به اینکه استان قزوین یک استان صنعتی است و همایش‌ها و سمینارهای متعددی در این استان برگزار می‌شود قطعا نیاز استان به مراکز اقامتی مناسب بیش از هتل های موجود است.

محمدزاده بیان کرد: در شهر قزوین بالاترین تعداد مجوزهای احداثهتل داده شده است اما بخش خصوصی به دلایل مختلف احداثهتل‌ها را عملیاتی نکرده است.

وی به احداثهتل در ورودی شهر قزوین اشاره و بیان کرد: مجوز احداثاین هتل مدت‌هاست که داده شده است و احداثاین هتل مدت‌هاست در مرحله اسکلت و سقف مانده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز