خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر منابع انسانی استانداری قزوین:

۷۶ درصد مراجعین از خدمات الکترونیکی سازمان‌ها بهره‌مند نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۰۲۲

رضایت ارباب رجوع ضامن موفقیت سازمان‌ها در محیط‌های رقابتی ا ست و ارباب رجوع زمانی رضایت خواهند داشت که سازمان نیازهای آن‌ها رابشناسد و خود را متعهد بداند که به نظرات ارباب رجوع احترام گذاشته و کارکنانی را به کار بگیرد که رضایت ارباب رجوع را در زمره اهداف خو د قرار دهند.

مدیرکل دفتر منابع انسانی استانداری قزوین گفت: ۷۶ درصد مراجعین اعلام کرده‌اند که از خدمات دستگاه‌ها به روش الکترونیک بهره‌مند نیستند.
به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین؛ «سید رسول جزدره ئی» با اشاره به نتایج نظرسنجی از میزان رضایت مراجعین به دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۲ بیان کرد: رضایت ارباب رجوع ضامن موفقیت سازمان‌ها در محیط‌های رقابتی ا ست و ارباب رجوع زمانی رضایت خواهند داشت که سازمان نیازهای آن‌ها رابشناسد و خود را متعهد بداند که به نظرات ارباب رجوع احترام گذاشته و کارکنانی را به کار بگیرد که رضایت ارباب رجوع را در زمره اهداف خو د قرار دهند.

وی افزود: در این نظرسنجی ۳۹ پرسشگر از۷۵۵۹ نفراز مراجعان به ۶۷ دستگاه اجرایی استان در سطح کلان استان وشهرستان‌ها به عنوان نمونه پرسشنامه تکمیل کرده‌اند.

مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری گفت: ترکیب جنسیتی و تحصیلاتی مصاحبه شوندگان نشان می‌دهد ۷۲ درصد پاسخگویان مرد و ۲۸ درصد زن بوده‌اند و از نظر سواد ۵ درصد مراجعین بی‌سواد ۳۰ درصد زیر دیپلم، ۳۰ درصد دیپلم، ۱۲ درصد فوق دیپلم و ۲۳ درصد از مدرک تحصیلی لیسلنس و بالا‌تر برخوردار بوده‌اند.

وی افزود: نحوه کسب اطلاعات در خصوص فرایند انجام کار در دستگاه‌های اجرایی نشان می‌دهد ۱۲ مراجعین از تابلوی راهنما، ۱۶ درصد از باجه اطلاعات، ۱ درصد از بروشور خدمات، ۱ دهم درصد از کتاب راهنمای سازمان، ۷ دهم درصد از تلفن گویا، ۱۴ درصد از دوستان و آشنایان و ۵۷ درصد از سایر موارد کسب اطلاع کرده‌اند.

جزدره ایی اظهار کرد: وضعیت شاخص‌های سلامت اداری بیاگر آن است که ۳۸ درصد از مراجعین معتقدند توصیه و سفارش در سطح دستگاه‌های عمومی استان وجود ندارد اما ۳ درصد رواج آن را در دستگاه‌ها بسیار کم، ۴ درصد کم، ۱۳ درصد متوسط، ۱۶ درصد زیاد و ۲۶ درصد بسیار زیاد ارزیابی کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۹ درصد از مراجعین به دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۲ به توصیه و سفارش دردستگاه متوسل شده‌اند و ۹۱ درصد اظهار کرده‌اند که از توسل به سفارش پرهیز کرده‌اند.

دبیر کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان افزود: درخصوص تعداد دفعات مراجعه و علل مراجعات مکرر در دستگاه‌های اجرایی یافته‌ها نشان می‌دهد ۶۳ درصد مراجعین برای اولین بار، ۱۲ درصد برای دومین بار، ۸ درصد برای سومین بار و ۱۷ درصد از مراجعین برای چهارمین بار و بیشتر به دستگاه‌ها مراجعه داشته‌اند که ۱۹ درصد مراجعات مکرر را به قوانین و مقررات و ۴۹ درصد به گردش طولانی کار مربوط دانسته‌اند.

وی اضافه کرد: ۶۸ درصد مراجعان دستگاه‌های اجرایی استان به دریافت خدمات دستگاه‌ها به شیوه الکترونیکی تمایل نشان داده‌اند و۳۲ درصد اظهار عدم تمایل کرده‌اند و ۲۴ درصد بیان کرده‌اند که درحال حاضر خدمات دستگاه‌ها را به شیوه الکترونیک دریافت می‌کنند و ۷۶ درصد گفته‌اند که از خدمات دستگاه‌ها به روش الکترونیک بهره‌مند نیستند.

وی درپایان افزود: در مجموع نمرات رضایت مراجعان سال ۱۳۹۲ نشان می‌دهد رضایت مراجعان از اطلاع رسانی دردستگاه به میزان ۸۰ درصد، میزان اعتماد مراجعین به دستگاه‌های اجرایی به میزان ۸۰ درصد، نمره رضایت مراجعان از نحوه رفتار با مراجعین برابر با ۸۴ درصد و نمره رضایت مراجعان از فضا و تجهیزات فیزیکی دستگاه ۷۹ درصد و در‌‌نهایت میانگین رضایت مراجعین از دستگاه‌های اجرایی برابر با ۸۰ درصد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز