خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین در جمع مردم شهر الوند خبر داد:

مشکل زمین‌های اوقافی الوند قزوین حل شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۹۹۳

با پیگیری‌های که در یک‌سال گذشته صورت گرفت مشکل چند ساله زمین‌های اوقافی الوند حل شد.

مرتضی روزبه، استاندار قزوین گفت: با پیگیری‌های که در طول یکسال گذشته صورت گرفت مشکل چند ساله زمین‌های اوقافی الوند حل شد.
به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین؛ روزبه در جمع مردم شهر الوند با بیان اینکه یکی از مناطق مستعد و خوب استان شهرستان البرز است، افزود: این شهرستان بدلیل نزدیکی به شهر قزوین و همچنین همجواری با شهر صنعتی دارای موقعیتی خاص است و به همین دلیل طی چند سال گذشته شاهد حضور قوم‌ها و نژاد‌های مختلف در این شهرستان بویژه الوند برای انجام فعالیت‌های اقتصادی بودیم.

وی گفت: از زمان تاسیس شهر صنعتی و به دنبال آن وجود ترکیب‌های جمعیتی مختلف باعثشده است که مناطق اطراف را دستخوش تغییر قرار دهد.

استاندار شکل گیری شهر الوند را معلول شهرک صنعتی بعنوان یک مرکز کار، فعالیت و اشتغال دانست و اظهار داشت: می‌توان ترکیب جمعیتی بوجود آمده را بعنوان یک فرصت شناخت و در سایه وحدت، انسجام در جهت توسعه این شهرستان و شهر الوند گام برداشت و یا بی‌دقتی کرد و به خط کشی‌های قومی دامن زد و این فرصت را تبدیل به تهدید کرد.

روزبه در ادامه با بیان اینکه هر کسی تعلق خاطری به یک منطقه و یا یک جناح و گروه سیاسی دارد به موضوع انتخابات اشاره و اظهار داشت: یک مرحله قبل از انتخابات است و یک مرحله بعد از انتخابات و این شور آفرینی‌ها به لحاظ وجود سلایق مختلف سیاسی بسیار خوب است اما پس انتخابات باید تمام خط کشی‌ها کنار گذاشته شود و همه با هم، دست به دست هم در جهت آبادانی این شهرستان حرکت کنید.

استاندار در خصوص بزرگ شدن بی‌رویه شهر‌ها نیز گفت: بزرگ شدن شهر‌ها به هر قیمتی افتخار نیست و ویژگی شهر مانند بدن انسان است و باید رشد بر اساس قاعده و متوازن صورت گیرد و با قاطعیت کامل باید جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، حفاظت از اطراف و حاشیه شهر و حفظ اراضی کشاورزی در برنامه توسعه شهری دیده شود و برنامه‌ها در قالب یک طرح مهندسی و علمی اجرا شود.

استاندار قزوین در ادامه به بحران آب در کشور و استان اشاره و تصریح کرد: موضوع آب از مرحله هشدار گذشته و امروز به مرحله بحران رسیده است و اگر بدین شکل پیش رویم باید بیابان و خشکسالی را برای نسل آینده به ارثبگذاریم.

وی گفت: وجود شش هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان باعثکاهش سطح آب‌های زیر زمینی و تخریب سفره‌های آب زیر زمینی شده و این پدیده که محصول هزاران سال است را به راحتی خراب کرده‌ایم و این چیزی نیست که بتوان مجدد آن را بوجود آورد و اگر به همین شکل حرکت کنیم دشت وسیع قزوین تبدیل به کویر خواهد شد.

استاندار به مردم توصیه کرد که با رعایت الگوی مصرف در آب شرب، کشاورزی و صنعت در جهت حفظ منابع آبی همکاری لازم را داشته باشند.

روزبه در ادامه به حل مشکل زمین‌های موقوفه شهر الوند اشاره و تصریح کرد: پس از پیگیری‌های صورت گرفته توسط استانداری، نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، اداره کل راه و شهرسازی و اداره اوقاف و امور خیریه در خصوص زمین‌های مورد نظر و همچنین حمایت وزارت راه و شهرسازی و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و همراهی دستگاه قضایی و امام جمعه شهر الوند، با توافقاتی که حاصل شد مشکل این زمین‌ها پس از سال‌ها حل شد و این می‌تواند خبر خوب و مسرت بخشی برای مردم این شهر باشد.

استاندار قزوین با بیان این مطلب که حل این مشکل نشان داد که می‌توان بسیاری از مشکلات را با هم افزایی و همکاری حل کرد افزود: ۹۰ در صد مشکلات استان در داخل قابل حل است و فقط بخش کوچکی مربوط به تحرم‌ها و مشکلات کلان کشور است که امیدواریم با همراهی مردم و تلاش شبانه روزی مسئولین گره مشکلات یکی پس از دیگری باز شود و شخص جناب آقای روحانی رئیس محترم جمهوری نیز بر این اصل اعتقاد دارند که اگر با هم باشید و توافق کنید بسیاری از مشکلات اگر کوه مشکل هم باشد حل خواهد شد.

استاندار در پایان به مسئله اعتیاد اشاره و به خانواده‌ها توصیه کرد مراقب این بلای خانمان سوز که خانواده‌های ما را تهدید می‌کند باشید و از فرزندان و جوانان و نوجوانان مراقبت کنید و از آن غفلت نکنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز