خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار قزوین:

با ایجاد ۱۰ هزار شغل جدید، نرخ بیکاری استان قزوین تغییری نخواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۶۰۵

با ایجاد ۱۰ هزار شغل در سال۹۳، نرخ بیکاری استان قزوین، نسبت به سال گذشته تغییری نخواهد کرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین گفت: با ایجاد ۱۰ هزار شغل در سال۹۳، نرخ بیکاری استان نسبت به سال گذشته تغییری نخواهد کرد.
به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین؛ امیدعلی پارسا در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری افزود: ایجاد این میزان اشتغال تعهد استان در سال۹۳ است که تحقق این امر بدون هماهنگی و همراهی مدیران استان محقق نخواهد شد.

وی افزود: اگر ما ۱۰ هزار شغل جدید ایجاد کنیم نرخ بیکاری تغییری نخواهد کرد و این مقدار اشتغال نیز کم نیست و برای حل مساله اشتغال با علم و ایمان بایستی به تقویت بخش خصوصی توجه داشته باشیم و از طرفی نیز بخش خصوصی نیز بایستی به سود برسد تا فعالیت‌های اشتغال‌زایی خود را ادامه دهد.

پارسا افزود: در هیچ جای دنیا هیچ بخشی به تنهایی نمی‌تواند مشکل اشتغال را حل کند بنابراین در این بخش اولویت بندی نیز نمی‌تواند موثر باشد و دستگاه‌های ذی ربط با مشارکت یکدیگر بایستی این مشکل را حل کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: تا پدیده‌ای به نام سرمایه‌گذاری و تولید محقق نشود اشتغال به وجود نخواهد آمد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین با اظهار اینکه حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال چیزی مانند ستاد جنگ است و فعالیت فوق‌العاده و مضاعفی را می‌طلبد، افزود: بدون تقویت زیرساخت‌ها نیز کاهش نرخ بیکاری ورشد اشتغالزایی امکان‌پذیر نخواهد بود.

پارسا افزود: طرح موضوع تنها ۲۰ درصد موثر است ولی میزان عملکرد ما در استان باعثمی‌شود که خروجی آن تقویت اشتغالزایی در استان باشد.

وی با اعلام اینکه برای ۶ ماهه اول امسال ۱۵۱ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی از محل تسهیلات تکلیفی و طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌ در گردش ابلاغ شده است، ادامه داد: طرح‌های رسیده به بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در جلسات کارگروه اشتغال مطرح و مورد تصویب قرار خواهد گرفت و طرح‌هایی که زودبازده هستند در اولویت می‌باشند و در استان قزوین اولویت با کشاورزی است.

همچنین توضیح وضعیت اشتغال و شاخص‌های مربوطه در سال ۹۱ و ۹۲، تعهدات اشتغال استان در سال ۹۳ به تفکیک دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌ها، گزارش دریافتی از اشتغال ثبت شده در سامانه ملی رصد، نامه معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال ریاست جمهوری در خصوص تمدید اعتبارات ابلاغی تا پایان شهریور ۹۳، عملکرد تسهیلات پرداختی به بنگاه‌های اقتصادی زودبازده سال ۹۳ از محل اعتبارات نیمه دوم سال ۹۲ و لیست طرح‌های مصوب صندوق توسعه ملی استان از گزارش‌های ارایه شده در این جلسه بود.

نرخ بیکاری استان در سال ۹۱ به میزان ۱۲.۱درصد و در سال ۹۲نیز به میزان ۱۰.۳ درصد بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز