خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

پرونده روزه‌خواران در قزوین به سرعت رسیدگی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۴۱۶

با تشکیل چهار شعبه ویژه در دادسرای قزوین، پرونده‌های مربوط به مظاهر روزه‌خواری به صورت روزانه و به‌سرعت رسیدگی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با تشکیل چهار شعبه ویژه در دادسرای قزوین، پرونده‌های مربوط به مظاهر روزه‌خواری به صورت روزانه و به‌سرعت رسیدگی می‌شود.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی افزود: در ماه مبارک رمضان، حفظ شعائر دینی الزامی است تا فضای معنوی در جامعه آسیب نبیند.

وی افزود: روزه داری تکلیفی شرعی است و اگر کسانی به دلیل بیماری و یا داشتن عذر شرعی قادر به گرفتن روزه نیستند باید حرمت این ماه را نگهدارند و در ملاء عام روزه خواری نکنند.

دادستان قزوین از اجرای حکم روزانه حدود ۲۰ تن از روزه‌ خواران در قزوین خبر داد و یادآورشد: رسیدگی به این پرونده‌ها با قاطعیت و سرعت لازم که بیانگر قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با مظاهر روزه‌خواری است تا تذکری برای افرادی باشد که به شعائر دینی و فریضه‌های واجب بی‌اهمیت هستند.

صادقی تصریح کرد: به منظور تسریع در این حوزه، چهار شعبه ویژه رسیدگی به مظاهر روزه ‌خواری در قزوین تشکیل شده که یک شعبه آن در دادسرای قزوین مستقر شده است.

حجت ‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی اظهارداشت: اقدامات خوبی از سوی دستگاه قضایی در ماه مبارک رمضان در دست اجراست که نشان‌دهنده توجه مسئولان حوزه قضا به رعایت حال مومنان است و در این راستا روزه‌خواری در ملاءعام، اکیدا ممنوع است و با کسانی که حرمت ‌شکنی کنند قاطعانه برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآورشد: رسیدگی به پرونده‌ها در شعبه رسیدگی به مظاهر روزه‌ خواری در محل ساختمان دادسرا از بامداد تا پایان شب به صورت یکسره صورت می‌گیرد و حضور قاضی شعبه، عوامل اجرای احکام و نیروی انتظامی در این شعب موجب تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها شده است.

وی گفت: با این روش فرآیند پیچیده و زمان‌بر رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا حذف شده و به حداقل یک روز کاهش یافته است.

صادقی تصریح کرد: عملکرد به موقع دستگاه قضا در برخورد با روزه خواری بازتاب خوبی در شهر قزوین داشته و تلاش می‌کنیم تا پایان ماه مبارک عزمی جدی برای مقابله با بی‌بند و باری‌ها در قزوین شکل بگیرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: دستگاه قضا اجباری برای بردن مردم به بهشت ندارد بلکه هدف از این اقدام برخورد با کسانی است که حرمت ماه رمضان و روزه ‌داران را حفظ نمی‌کنند و ارزش‌های جامعه اسلامی را نادیده می‌گیرند و زیر سئوال می‌‌برند.

وی مهم‌ترین راهکار پیشگیری از بی‌بند و باری و غفلت از ارزش‌های جامعه اسلامی را فرهنگ ‌سازی دانست و افزود: نگاه رهبر معظم انقلاب به فرهنگ در سال جاری آن هم به صورت عزمی ملی و جهادی وظیفه همه ما را سنگین می‌کند تا در این مسیر با عزمی ملی حرکت کنیم.

صادقی نیارکی اظهارداشت: فرهنگ از ارکان مهمی است که در صورت توجه به آن، سایر عرصه‌ها مانند اقتصاد، سیاست و مسائل اجتماعی پویا و بالنده می‌شوند لذا باید مهم‌ترین اولویت‌‌های این حوزه شناسایی شده و در راستای حل مشکلات آن اقدام جدی شود.

این مسئول بیان کرد: از بین بردن قباحت گناه و غفلت از ارزش‌های اسلامی از مهم‌ترین اهداف دشمنان است که تلاش می‌کنند با رسیدن به این هدف فرهنگ غربی را جایگزین تمدن اصیل اسلامی کنند و این مسئله‌‌ همان شبیخون فرهنگی است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به نقش خطیر حاکمیت در ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی عنوان کرد: آنچه که در تحقق فرهنگ مناسب بر عهده نظام و دست ‌اندرکاران این عرصه است باید به درستی انجام شود و غفلت از آن می‌تواند تأثیرات جبران‌ناپذیری را داشته باشد.

وی گفت: مردم نیز باید با همکاری‌ در این زمینه به پویایی فرهنگ کمک کنند و در این راستا علاوه بر عمل به وظایف فردی، نسبت به عملکردهای اجتماعی نیز حساسیت بیشتری داشته باشند.

صادقی نیارکی افزود: در راستای مبارزه با مظاهر روزه‌خواری در ادارات، سازمان‌ها و مراکز صنعتی نیز اقدامات مؤثری پیش از ماه رمضان انجام شده که بر اساس آن وظیفه این نهاد‌ها به آن‌ها ابلاغ شده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین در خاتمه خواستار حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، روزه‌ داران و همچنین استفاده از این فرصت معنوی برای خودسازی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز