خبرگزاری کار ایران

در هفتمین شنبه؛

اولین سرای محله در راه‌آهن قزوین به زودی افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۰۱۹

در هفتمین شنبه از وعده‌های شهردار نصرتی، اولین سرای محله در راه‌آهن قزوین به زودی افتتاح می‌شود.

مسعود نصرتی، شهردار قزوین گفت: اولین سرای محله در راه‌آهن قزوین به زودی با اعتبار ۲۰میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ نصرتی افزود: اولین سرای محله در راه‌آهن با زیربنای هزار و ۲۰۰ مترمربع در ۴ طبقه با کاربری فرهنگی، آموزشی و ورزشی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به بافت فرسوده جنوب شهر قزوین و فقدان مرکز فرهنگی، آموزشی و ورزشی مناسب، مدیریت شهری تصمیم گرفت با تملک یک واحد مسکونی در راه آهن و تغییر کاربری آن اولین سرای محله را در این محله راه‌اندازی کند.

نصرتی بیان کرد: در این سرای محله کتابخانه و کلاس های آموزشی و فرهنگی با ۸ کلاس طراحی شده است و همچنین در این ساختمان اولین مرکز تولید و فروش پوشاک اسلامی در استان قزوین راه‌اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای راه‌اندازی این پروژه ۱۲میلیارد ریال برای تملک ساختمان اعتبار اختصاص یافته است و برای ساماندهی و تجهیزات آن ۸میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

این مقام مسوول اظهار کرد: تأسیس سرای‌های محله در هر یک از محله‌های شهر بر اساس فرهنگ هر محله، نیازهای محله، با مشارکت مردم محله و ارائه کننده خدمات فرهنگی و متناسب با بافت فرهنگی هر یک از محله‌های شهر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از طریق سرای محله به خوبی می‌توان با مردم محله ارتباط تنگاتنگی برقرار کرد و مسایل فرهنگی آنان را بیشتر مورد توجه قرار داد، گفت: با توجه به نیازسنجی‌هایی که در سطح شهر به عمل آمده یکی از راهکارهایی که می‌شود از طریق آن مسائل فرهنگی، آموزشی و ورزشی محلات را مورد توجه قرار داد و با مردم ارتباط تنگاتنگی داشت، شناسایی مکان‌های مناسب در نقاط مختلف به عنوان سرای محله است.

شایان ذکراست، مسعود نصرتی، شهردار قزوین در نشست خبری اردیبهشت ماه ۹۳ وعده داده بود که تا هفته قزوین(شهریور) هر شنبه از طریق رسانه‌ها، پروژه‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری و کلنگ زنی شهرداری قزوین به شهروندان معرفی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز