خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اعلام کرد:

دستگیری باند زنده‌گیری و فروش حیوانات وحشی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۷۲۸

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین از دستگیری یک باند شکار، صید و زنده‌گیری حیوانات وحشی در این استان خبرداد.

مدیر کل محیط زیست استان قزوین گفت: مامورین اجرایی یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در یک عملیات منسجم و گسترده پس از جمع آوری اطلاعات میدانی به صورت شبانه روزی موفق به دریافت سرنخ هایی مبنی بر صید و زنده گیری چند بره آهو و میش در منطقه حفاظت شده باشگل شدند.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ صدر الدین علیپور افزود: در عملیات انجام شده مامورین یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان موفق به دستگیری یک نفر متخلف و کشف دو بره آهو از وی شدند که پس از باز جویی مقدماتی، فرد متخلف اقرار به هویت پنج نفر از همدستانش و چند تخلف دیگر کرد که با دستور مقام محترم قضایی شهرستان تاکستان سه نفر از متهمان که یکی از آنها از اتباع افغان بود، دستگیر و در بازداشت موقت به سر می‌برند و سرنخ های جدیدی به دست آمده است که در حال پیگیری است و پرونده جهت دستگیری دیگر عاملین و متهمین در مراجع محترم قضایی در دست اقدام وپیگیری است.

وی افزود: متاسفانه یکی از بره های کشف شده از متخلفین از ناحیه پا دچار شکستگی استخوان شده که احتمالا در حین صید این حیوان وحشی اتفاق افتاده است که توسط کارشناسان این اداره در حال بررسی و عکسبردار ی و در نهایت اعزام به کلینیک دامپزشکی جهت درمان قطعی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین نیز عنوان کرد: در این عملیات از نیروهای اجرایی متخصص استان استفاده کردیم و پس از دریافت اطلاعات فرد متخلف را در حین فروش بره آهو که به تازگی از مادرش جدا شده بود، دستگیر کردیم.

غلامرضا جهان تیغ یادآور شد: این باند متخلف از ابزارهای مختلف برای صید این حیوانات استفاده می‌کردند. در هنگام زایمان حیوان وحشی در گوشه ای کمین کرده و پس از اینکه حیوان زایمان کرد در حالی که بره هنوز انرژی لازم را برای دویدن ندارد، آن را صید می کنند. با استفاده از موتورسیکلت پس از جدا کردن بره از مادرش پس از مدتی حیوان دچار ضعف شده و از نظر تنفسی مشکل پیدا می کند که صید می شود و در بعضی موارد توسط سگ‌های شکاری در روزهای ابتدایی تولد صید می شود.

جهان تیغ بیان کرد: از مقام محترم قضایی شهرستان تاکستان تشکر می کنیم که در برخورد با تخلفات محیط زیستی قاطعانه تصمیم می گیرند و در همه موارد یار و یاور مامورین محیط زیست استان بوده اند و از کلیه اقشار مردم درخواست داریم در صورت مشاهده حیوانات وحشی در منازل و اماکن دیگر که به راستی محل زندگی حیات وحش در طبیعت بوده و در شهرها با مشکل مواجه می شوند مراتب را با اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اعلام کنند تا بتوانند گامی در جهت حفظ گونه های وحشی بردارند و نسلهای آینده نیز مانند ما بتوانند از دیدن این مواهب الهی لذت برده و به پیشینیان خود ببالند.

وی ادامه داد: مشکلات ما در این زمان عدم آگاهی بعضی افراد و یا سودجویی آن ها است که باید در این موارد اطلاع رسانی و آموزش های محیط زیستی از مقاطع ابتدای به افراد داده شود. که در این را به همکاری و همیاری ارگان های مختلف از جمله رسانه و مطبوعات و آموزش پرورش نیازمندیم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز