خبرگزاری کار ایران

محفل انس با قرآن با حضور قاریان ایرانی و مصری در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۷۲۳

هشت قاری مصری امسال به دعوت سازمان اوقاف برای برگزاری بیش از ۵۶۰ محفل انس با قرآن کریم در سطح استانها، شهرها، نهادها، مساجد، امامزادگان و…، به ایران اسلامی می آیند.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان کشورهای ایران و مصر در قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از قزوین، حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: هشت قاری مصری امسال به دعوت سازمان اوقاف برای برگزاری بیش از ۵۶۰ محفل انس با قرآن کریم در سطح استانها، شهرها، نهادها، مساجد، امامزادگان و… به ایران اسلامی می آیند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین ادامه داد: احمد شهات احمد لاشین، عادل، علی محمود الشمیس، محمد قطب الطویل، عبدالناصر حرک، محمد شرف الدین، محمد المحمود المریجی و متولی عبدالعال از کشور مصر برای برگزاری محافل قرآنی ماه رمضان به ایران سفر می کنند.

حجت الاسلام نوروزی افزود: این قاریان از ۱۴ تیرماه برابر با ۷ ماه مبارک رمضان، اجرای برنامه های خود را آغاز و تا ۲۴ رمضان در سطح کشور به قرائت آیات قرآن کریم می پردازند.

وی در ادامه اظهار داشت: استان قزوین جزء اولین استانهای میزبان از این قاریان می باشد و محمدشرف الدین در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه برابر با ۷ و ۸ رمضان در استان قزوین در ۶ محفل قرآنی به همراه قاریان برتر بین المللی، کشوری و استانی قرائت مینماید.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در خصوص زمان و مکان محافل در استان قزوین افزود: ۲ محفل در شهر قزوین، ۲ محفل در شهرستان البرز، ۱ محفل در شهرستان بوئین زهرا و شهر دانسفهان و همچنین ۱ محفل در شهرستان تاکستان طی دو روز برگزار می شود.

وی درباره هدف از برگزاری این محافل گفت: این حرکت فرهنگی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری صورت گرفته و امید آن می‌رود تا از این پس شاهد محافل بیشتر قرآنی در استان باشیم.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در خاتمه عنوان کرد: از تمام قاریان، حافظان و مفسران قرآن کریم و همچنین مردم ولایی و قرآنی استان برای شرکت در این مراسم‌ها دعوت می‌شود.

سه وقف جدید در شهرستان تاکستان به ثبت رسید

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان از ثبت سه وقف جدید همزمان با ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد.

ˈفرهاد مرادخانی افزود: وقف های ثبت شده شامل درآمد حاصل از ۱۲۰ بوته انگور می باشد که توسط دو نفر از باغداران این شهرستان به نیت بقعه متبرکه آقا سید ˈعلی موسوی شارینیˈ وقف شده است.

وی اظهارکرد: یک واحد مسکونی به مساحت ۱۴۲ متر مربع با تجهیزات زیربنایی آب، برق، تلفن و گاز از واقف خیر اندیشی بنام ˈامینه آذربایجانیˈ به نیت کمک به بیماران خاص و نیازمند از دیگر وقف های جدید به ثبت رسیده در این شهرستان است.

مرادخانی با اشاره به نهادینه شدن بیش از پیش سنت حسنه وقف در کشور به مدد فعالیت های تبلیغی و رسانه ای گفت: باید با ترویج وقف و تشویق هرچه بیشتر مردم برای مشارکت در وقف، بستر مناسبی برای فرهنگ فاخر در جامعه ایجاد شود.

مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان در ادامه با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ وقف وظیفه همه آحاد مردم و مسوولان است، افزود: مدیران اوقاف نیز باید بر نهادینه کردن این امر مهم اهتمام ورزند.

مرادخانی تاکید کرد: وقف و امور خیریه صالحات باقیاتی است که باید از ظرفیت آن برای رشد اقتصادی و معنوی جامعه استفاده کرد.

وی در پایان بر اقبال آحاد جامعه به سمت وقف ‏های جدید تاکید کرد و گفت: اگر وقف بصورت صحیح انجام شود، بسیاری از مشکلات جامعه رفع خواهد شد.

شهرستان تاکستان در ۳۵ کیلومتری غرب قزوین و دارای حدود یک هزار و ۵۰ موقوفه است.

استان قزوین دارای ۱۲ موقوفه ویژه آیین های ماه مبارک رمضان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در حال حاضر ۱۲ موقوفه با موضوع تلاوت قرآن، ختم قرآن کریم، تعزیه خوانی و روضه خوانی در ماه مبارک رمضان، شبهای قدر و عزاداری شهادت حضرت علی(ع) در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه استان قزوین به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین ˈمصطفی نوروزیˈ بر ضرورت ایجاد وقف های نوین تاکید کرد و افزود: با گذشت زمان و تنوع نیازها به وقف های نوین در عرصه های مختلف نیاز جدی تری پیدا کرده ایم.

وی در ادامه از اجرای طرح ضیافت الهی در امامزاده های شاخص استان قزوین در ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهارکرد: هدف از برگزاری این طرح تقویت روحیه معنوی روزه داران به ویژه نسل جوان، آشنایی مردم و جوانان با احکام و آداب روزه، استفاده از ظرفیت معنوی امامزاده ها و بقاع متبرکه می باشد.

حجت الاسلام نوروزی بیان کرد: در قالب اجرای این طرح برنامه های متنوعی همچون دعا، مناجات خوانی، پاسخگویی به احکام و شبهات دینی، اطعام ایتام، برنامه افطاری برای روزه داران و همچنین برنامه ویژه شب های قدر در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام نوروزی افزود: دعوت از مبلغین و روحانیان برجسته از قم، برگزاری نماز جماعت در بقاع متبرکه، طرح خیمه معرفت، برگزاری مراسم شبهای قدر، برگزاری روخوانی، روان خوانی و تفسیر قرآن کریم و محافل انس با قرآن از دیگر برنامه هایی است که در قالب طرح ضیافت الهی در سطح امامزاده های استان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، رمضان را ماه پر برکت ضیافت الهی دانست و افزود: انسان در این ماه مبارک به خدا بیشتر نزدیک می شود و ما باید قدر و منزلت ماه رمضان را بدانیم.

حجت الاسلام نوروزی در پایان افزود: کارکنان اداره کل اوقاف امور خیریه استان، هیات امنای اماکن متبرکه در کنار مردم ولایتمدار استان با غبار روبی بقاع و ضریح امامزاده ها، به استقبال این ماه پربرکت الهی رفته اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز