خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

آموزش های کاربردی وحرفه ای زندانهای قزوین در کاهش جرم مؤثر است

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۷۲۳

آمارها نشان می دهد بسیاری از زندانیان مدت زمان کوتاهی را در زندان تحمل کیفر می نمایند. دراین مدت کوتاه چنانچه ازآموزش های کاربردی بهره مند شوند، تغییرات مثبتی درآنها اتفاق خواهد افتاد. در غیر اینصورت منابع وپتانسیل

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: آموزش های کاربردی وحرفه ای زندانهای قزوین درکاهش تکرار جرم مؤثربوده است.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ دکتر جمال انصاری و هیأت همراه که بمناسبت هفته قوه قضائیه از زندان مرکزی قزوین بازدید کرد و بر لزوم توانمند سازی زندانیان به منظور کاهش تکرار جرم تأکید کرد و گفت: آموزش های کاربردی و حرفه ای زندانهای قزوین در کاهش تکرار جرم مؤثر بوده است.

وی افزود: برای کاهش تکرار جرم و بازگشت مجدد به زندان، بالابردن آگاهی های مددجویان ضروری می باشد. نادانی و ناتوانی آگاهی علت محبوس شدن بسیاری از زندانیان است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار داشت: آموزش های کاربردی و حرفه ای در زندان ها می تواند طوری مؤثرباشد تا مجرمین و بزهکاران به سراغ ارتکاب جرم بازنگردند.

دکتر انصاری با بیان اینکه در میزان اثر گذاری آموزش ها و برنامه های تربیتی مدت زمان تحمل حبس زندانی حائز اهمیت است افزود: برنامه های آموزشی زندانیان بایستی با مدت تحمل حبس آنها تناسب داشته باشد. آمارها نشان می دهد بسیاری از زندانیان مدت زمان کوتاهی را در زندان تحمل کیفر می نمایند. دراین مدت کوتاه چنانچه ازآموزش های کاربردی بهره مند شوند، تغییرات مثبتی درآنها اتفاق خواهد افتاد. در غیر اینصورت منابع وپتانسیل های هزینه شده بی فایده خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: در یک دوره تحمل کیفر حداقل آموزش یک آداب اجتماعی بویژه معنوی برای زندانیان ضروری است و بحمداله این اتفاق مهم در زندانهای استان قزوین صورت پذیرفته است.

این مقام ارشد قضایی استان به مراقبت های پس از خروج زندانیان اشاره داشت وخاطرنشان کرد: مراقبت های پس از آزادی زندانیان مستلزم منابع وابزارهای حرفه ای است. بسیاری از زندانیان بعلت عدم حمایت های بعد از آزادی مجددا مرتکب تکرار جرم می گردند. آنها وقتی در زندان حرفه ای

می آموزند، بایدپس ازآزادی باحمایتهای لازم آنرا کاربردی نموده ومسیر زندگی شان راتغییر دهند.

دکتر انصاری ضمن تقدیر از فعالیتهای ارزشمند فرهنگی در زندانهای قزوین خواستار آموزش محور شدن برنامه های زندانیان شد وبر توسعه دامنه وتعمیق آن تأکید کرد.

وی در پایان سخنان خود متذکر شد: برای پیشگیری از ابتلا به آسیب های اجتماعی وبروز جرم در جامعه می بایست همه افراد در بالابردن سطح دانایی خود توانمند گردند.

در این بازدید که حجت الاسلام صادقی نیارکی، دادستان قزوین و مسولین قضایی استان نیز حضور داشتند بیان داشت: در استان قزوین دستاوردهای نظام زندانبانی در حوزه های فرهنگی، ارتقای سلامت وکاهش آسیب رفتارهای پرخطر، تقویت روحیه خود باوری مددجویان وتوانمند سازی آنها قابل تقدیر است.

وی عنوان کرد: تمامی زندانیان وبزهکارانی که وارد زندان می شوند، درطول محکومیت کیفری در زندان، تحت پوشش برنا مه های اصلاحی وتربیتی قرار می گیرند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی ضمن ابراز رضایت از فعالیتهای قرآنی ومذهبی و ورزشی، مجموع عملکرد کارکنان و مربیان را مطلوب و رضایت بخش ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد: با ارتقاء سطح آموزشی و معلومات دینی مددجویان، زمینه اصلاح رفتار و بازگشت شرافتمندانه به جامعه فراهم گردد.

دادستان قزوین حضور مددجویان وشرکت فعال آنها در کارهای فرهنگی را به مثابه تلاش آنها برای تغییر و اصلاح و تربیت برشمرد و تأکیدکرد: مددجویانی که در عرصه های فرهنگی مشارکت لازم راداشته باشند، در چهار چوب قوانین و مقررات و اختیارات موجود امتیازاتی به آنها اعطا می گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز