خبرگزاری کار ایران

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین:

تلاش نظام اسلامی ارتقا فرهنگ عمومی کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۵۸۶

مقابله با جنگ فرهنگی دشمن تنها با سلاح قرآن و ترویج سبک زندگی اسلامی میسر می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین: مقابله با جنگ فرهنگی دشمن تنها با سلاح قرآن و ترویج سبک زندگی اسلامی میسر می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سپاه استان از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان قزوین در دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان با اشاره به نزدیکی حلول ماه مبارک رمضان عنوان کرد: این ماه دارای ویژگی‌هایی است که برجستگی خاصی به آن می بخشد از جمله نزول قرآن کریم که در کلام قرآن نیز به صراحت به این نکته اشاره شده است.

وی در ادامه اذعان داشت: ماه مبارک رمضان در کنار نزول قرآن، شب‌های قدر را در خود جای داده که ارزش آن از هزار ماه بالاتر است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین با بیان اینکه ماه رمضان در روایات بهار قرآن خوانده می شود، خاطرنشان کرد: ماه رمضان، ماه تعلیم و تربیت قرآن است و در همین راستا سپاه صاحب الامر(عج) برنامه‌های قرآنی متنوعی را در سطح مراکز سپاه استان و حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج در نظر گرفته است.

حضور قاریان برتر استانی در برنامه‌های سپاه

این مسئول با اشاره به بهره‌مندی بهتر مجموعه سپاه از سفره پربرکت ماه رمضان ابراز داشت: امروز با غبارروبی حسینیه و نمازخانه‌های مراکز سپاه استان به استقبال ماه رمضان رفتیم و در روز شنبه ۷ تیر ماه مراسم افتتاحیه برنامه‌های این ماه را خواهیم داشت.

حجت الاسلام معبودی اضافه کرد: در فضای معنوی ماه مبارک رمضان بخشی از هفته به جلسات تفسیر قرآن کریم با هدف تعمیق مفاهیم قرآنی و با محوریت سوره جمعه اختصاص داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: جلسلت اخلاق با محوریت سبک زندگی قرآنی به صورت مستمر در طول ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد که طبق فرمایش مقام معظم رهبری در سبک زندگی دچار مشکلاتی هستیم که تنها حلال این مشکلات توجه به سبک زندگی قرآنی و دینی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین با اشاره به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه افزود: در ماه میهمانی خدا برنامه تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان برتر استانی از دیگر برنامه‌های مجموعه سپاه و بسیج استان قزوین می باشد.

حجت الاسلام معبودی در ادامه تاکید کرد: روخوانی و روانخوانی قرآن از دیگر اهداف و برنامه‌هایی است که مجموعه سپاه در تمامی سال به خصوص ماه مبارک رمضان دنبال می کند.

این مسئول اذعان داشت: باید به جایی برسیم که همه مردم ایران به بحثقرائت قرآن آشنایی داشته باشند چراکه نظام ما بر اساس قرآن است و برای پیشبرد سبک زندگی اسلامی نیاز به آشنایی با قرآن داریم.

وی بیان کرد: یکی از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب وجود ۱۰ میلیون حافظ قرآنی در ایران است که تحقق این امر نیازمند یک جهاد فرهنگی است.

عضویت ۱۴۰ حافظ قرآنی در طرح الحافظون

حجت الاسلام معبودی با بیان اینکه تلاش دشمن در راستای تغییر هویت فرهنگی جامعه اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: باید بسترسازی صورت گیرد تا از ظرفیت عظیم ماه پربرکت رمضان به نحو مطلوبی برای انس و بهره‌مندی از قرآن استفاده شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین به طرح الحافظون در سپاه اشاره داشت و یادآور شد: در حال حاضر ۱۴۰حافظ قرآنی در این طرح سازماندهی شده‌اند و در ماه رمضان این طرح به صورت جدی‌تری پیگیری خواهد شد.

وی افزود: در مجموعه سپاه به برنامه‌ حفظ قرآن پاسداران توجه ویژه‌ای صورت می گیرد چراکه پاسداران حافظ دستاوردهای انقلاب هستند و این امر بدون کمک گرفتن از قرآن میسر نخواهد بود.

حجت الاسلام معبودی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای قرآنی در ماه مبارک رمضان گفت: با همکاری نیروهای مسلح در سطح استان برنامه تجلیل از شهدای قرآنی در این ماه برگزار می شود.

سبک زندگی قرآنی حافظ جامعه ایران است

این مسئول اظهار داشت: آن چیزی که تا به امروز جامعه ایران را حفظ کرده سبک زندگی قرآنی است و باید برای ترویج آموزه‌های قرآنی در جامعه تلاش کنیم که در غیراینصورت مرتکب اشتباه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در برابر قرآن دارای مسئولیت هستیم، توضیح داد: ابتدا باید استمرار بر قرائت قرآن و درک مفاهیم آن را داشته باشیم و درجه بالاتر باید عمل کننده به این مفاهیم باشیم و ماه رمضان فرصتی است تا قرآن را در تمامی عرصه‌های زندگی خود وارد کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین متذکر شد: امروزه مشکلات اخلاقی گریبان‌گیر جامعه بوده که راه حل آن در قرآن نهفته است و با سلاح قرآن می توان در مقابل جنگ فرهنگی دشمن ایستادگی کرد.

حجت الاسلام معبودی با اشاره به رشد فرهنگی جامعه نسبت به زمان قبل از انقلاب گفت: امروزه شاهد حضور پرشور جوانان در برنامه‌های معنوی اعتکاف و تلاوت قرآن و انس آنان با این کتاب الهی هستیم که قبل از انقلاب شاید تعداد افرادی که روخوانی قرآن را می دانستند خیلی کم بود.

حرکت عظیم فرهنگی نیازمند یک تلاش همگانی است

وی در ادامه تصریح کرد: در زمان قبل از انقلاب دولت تلاش می کرد که فرهنگ عمومی جامعه را در سطح پایینی نگه‌دارد اما امروزه تلاش نظام اسلامی آن است که فرهنگ عمومی جامعه را ارتقا دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین استدلال کرد: اگر وضع کنونی فرهنگ جامعه را با آموزه‌های دینی مقایسه کنیم می بینیم فاصله زیادی وجود دارد اما در قیاس با قبل انقلاب رشد چشمگیری داشته‌ایم و باید تلاش کنیم این فاصله کوتاه شود.

حجت الاسلام معبودی اذعان داشت: نهادهای فرهنگی و متولیان این عرصه همانند زنجیره‌ای به یکدیگر متصل هستند و حرکت عظیم در این عرصه نیازمند یک تلاش همگلانی است.

وی در پایان عنوان کرد: دشمن در تلاش است تا با استفاده از فضای مجازی و ابزار رسانه‌، فرهنگ زلال اسلامی ایران را آلوده کند و ما وظیفه داریم این فرهنگ زلال را هر چه بیشتر در جامعه ترویج کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز