خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین:

بنیاد شهید به ۳۰۰۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر، خدمات آموزشی می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۵۶۱

امسال طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۲۰ یادواره شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این شهرستان برپا می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین گفت: امسال طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۲۰ یادواره شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این شهرستان برپا می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید قزوین، غلام‌رضا حقایق‌پور در با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا از جمله برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این بنیاد است، گفت: تقریبا ۵۰ درصد این یادواره‌ها در شهرستان قزوین برپا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته یکصد یادواره شهدا در شهرستان قزوین برگزار شده است، افزود: امسال پیش‌بینی شده بود که یکصد و ۲۰ یادواره در این شهرستان برپا شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین ابراز کرد: تعداد بسیاری از مردم متقاضی برگزاری یادواره‌ها هستند به همین دلیل هر ساله تعداد برگزاری این یادواره بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.
وی برگزاری نمایشگاه‌ آثار شهدا را از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و گفت: در این نمایشگاه آثاری مانند عکس، گزیده‌ای از خاطرات، وصیتنامه و اسناد شهدا برای علاقمندان به نمایش گذاشته می‌شود.
این مسئول افزود: بیش از ۷۰ درصد این نمایشگاه‌ها در مرکز فرهنگی گلزار شهدای قزوین و مابقی در فرهنگسراها و نگارخانه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.
حقایق‌پور با اشاره به اینکه هرساله برگزاری نمایشگاه آثار شهدا در شهرستان قزوین افزایش می‌یابد، گفت: سال گذشته ۴۰ نمایشگاه‌ برگزار شده که امسال پیش‌بینی شده این آمار به ۵۰ نمایشگاه افزایش ‌یابد.
بازسازی و راه اندازی مجدد موزه شهدا
وی به مرمت و بازسازی موزه شهدا در قزوین اشاره کرد و گفت: این موزه با اعتبار یکصد میلیون تومان مورد تجهیز و بازسازی مجدد قرار گرفته و اکنون مورد بازید علاقمندان بسیاری، حتی از سایر نقاط کشور است.
حقایق‌پور با بیان اینکه سه‌شنبه‌های هر هفته ملاقات عمومی با جامعه هدف در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین برگزار می‌شود، گفت: در این روز به طور میانگین مشکلات ۳۰ نفر از مراجعان مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم برای رفع آنها انجام می‌شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین ادامه داد: طی روز نیز خانواده‌های ایثارگر می‌توانند برای مطرح کردن مشکلات به این اداره مراجعه کنند و در این خصوص محدودیتی وجود ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین برنامه‌های مختلفی از جمله دیدار از خانواده شهدا و جانبازان با هدف تجلیل و تکریم از آنان برگزار می‌شود.
حقایق‌پور، برگزاری جلسه‌های ستاد شاهد در مدارس و دانشگاه را از برنامه‌های دیگر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین عنوان و بیان کرد: این جلسه‌ها طبق زمان‌بندی با هدف پیگیری و رفع مشکلات دانش‌آموزان و دانشجویان، از جمله در زمینه تحصیلی، برگزار می‌شود.
وی برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی از جمله مشهد مقدس، کردان کرج، قم و رامسر را از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین بر شمرد و گفت: سال گذشته بیش از یک هزار دانش‌آموز تحت پوشش این بنیاد، به اردوهای مختلف اعزام شدند.
ارایه خدمات آموزشی به ۳۰۰۰ دانشجو
حقایق‌پور با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین به سه هزار دانشجوی بومی و غیربومی خدمات آموزشی ارائه می‌دهد، بیان کرد: برگزاری کلاس‌های تقویتی و مشاوره‌های دانشجویی در همه مقاطع، از جمله‌ی این خدمات است.
وی با بیان اینکه بیشتر دانشجویان جامعه ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند، گفت: این بنیاد هزینه‌های تحصیلی این قشر را پرداخت می‌کند تا آنان بدون دغدغه مالی در دانشگاه تحصیل کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین برای دانش‌آموزان مقطع آخر متوسطه و پیش دانشگاهی کلاس‌های کنکور برگزار می‌کند، بیان کرد: این دانش‌آموزان به موسسه‌های آموزشی مانند قلم‌چی طبق تفاهم‌نامه‌ای که بسته شده، معرفی می‌شوند تا بتوانند با استفاده از کلاس‌های تقویتی در آزمون کنکور موفقیت های خوبی کسب کنند.
ارتقای نشاط و شادابی جامعه هدف
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین به برگزاری مسابقات ورزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین اشاره کرد و گفت: کوهپیمایی، رالی، تنیس، دارت، والیبال، فوتسال و گل‌بال از جمله مسابقاتی است که به مناسبت‌های مختلف مانند هفته جانباز و دفاع مقدس برگزار می‌شود.
وی ارتقای نشاط و شادابی و آشنا شدن فرزندان شهدا و جانبازان با یکدیگر و تقویت روحیه جانبازان در فضای شاد را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات عنوان کرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین با بیان اینکه سال گذشته در ۱۰ رشته ورزشی، مسابقه در قزوین برگزار شده است، بیان کرد: امسال نیز همین تعداد مسابقه در این رشته برگزار خواهد شد.
ارایه مشاوره کمیسیون پزشکی به بیش از ۶۰۰ جانباز
وی به جلسه مشاوره کمیسیون پزشکی در شهرستان قزوین اشاره کرد و گفت: این جلسه با هدف تعیین وضعیت افزایش درصدی جانبازان، قبل از تشکیل کمیسیون پزشکی عالی تهران، تشکیل می‌شود تا ضمن بررسی پرونده‌ها، به افراد متقاضی، مشاوره‌های لازم را ارایه کند.
حقایق پور با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر در جلسه مشاوره کمیسیون پزشکی شهرستان قزوین شرکت کردند که با بررسی پرونده‌ها نزدیک به ۲۰۰ نفر آنها واجد شرایط شرکت در کمیسیون پزشکی عالی تهران شدند، بیان کرد: از این آمار ۲۰ نفر حایز دریافت افزایش درصد شناخته شدند.
وی با اشاره به اینکه طرح پایش سلامت یکی از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین است، بیان کرد: در این طرح والدین شهدا و جانبازان، جانبازان نخاعی، اعصاب و روان و شیمیایی تحت پوشش درمان پزشکان سلامت، در این شهرستان قرار گرفتند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین ادامه داد: در ۹ ماه سال گذشته ۶۰۰ نفر والدین شهدا، ۹۰ نفر جانبازان شیمیایی، ۵۰ نفر از جانبازان نخاعی و ۳۰ نفر از جانبازان اعصاب و روان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.
عیادت از جامعه هدف در بیمارستان‌ها
وی طرح عیادت از ایثارگران و خانواده‌های آنان را از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین عنوان کرد و گفت: در اجرای این طرح، هر روز مسئولان مربوطه با هدف احوالپرسی و بررسی وضعیت جسمی بیماران، به عیادت بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها می‌روند.
این مسئول با بیان اینکه مدیر و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین سال گذشته از ۶۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها عیادت کردند، بیان کرد: در جریان این عیادت‌ها، اقدامات لازم برای تسریع در روند درمانی آنان صورت گرفته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین با اشاره به اینکه سال گذشته ویزیت پزشک در منزل به بیماران متقاضی ارائه شده است، بیان کرد: در صورت درخواست این بیماران، لوازم و تجهیزات پزشکی طبق ضوابط در اختیار آنان قرار گرفته است.
صدور ۲۰ هزار کارت بیمه تکمیلی
حقایق‌پور با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲۰ هزار کارت بیمه تکمیلی برای خانواده شاهد، جانبازان و خانواده‌های آنان صادر شده است، گفت: از این آمار ۱۲ هزار کارت مربوط به شهرستان قزوین بوده است.
وی با اشاره به اینکه هزینه‌های درمانی جامعه هدف ایثارگر از طریق بیمه پرداخت می‌شود و در صورتی که فردی شامل این بیمه نباشد، بنیاد شهید هزینه‌های درمانی را به صورت موردی به آنان پرداخت می‌کند، افزود: سال گذشته بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین به یک هزار و ۸۵۰ نفر این هزینه‌ها را پرداخت کرده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین یادآور شد: سال گذشته ۲۱۰ نفر از خانواده‌های جانبازان و شهدا برای درمان و بستری به بیمارستان‌های تهران اعزام شدند.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز