خبرگزاری کار ایران

در پی نشست یک از کوچه های قزوین؛

اصلاح شبکه آب قزوین در بافت فرسوده شهری ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۴۹۳

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین، اصلاح شبکه آب قزوین در بافت فرسوده با توجه به مصوبه سال ۹۱ شورای اسلامی شهر قزوین ضروری دانست.

حمیدرضا الموتی، معاون خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: اصلاح شبکه آب قزوین در بافت فرسوده با توجه به مصوبه سال ۹۱ شورای اسلامی شهر قزوین ضروری است.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ الموتی افزود: صبح امروز جمعه سی ام خردادماه بر اثر ترکیدگی لوله آب در خیابان راه ری در کوچه پشت مسجد طاق بهلول، زمین نشست و ریزش کرد که به حمداله خسارت جانی به همراه نداشت.

وی با اظهار اینکه به محض اطلاع، کارشناسان و کارکنان منطقه یک شهرداری، سازمان مدیریت پسماند، آتش نشانی و شرکت آب و فاضلاب استان در محل نشست حاضر شدند، ادامه داد: علائم هشدار دهنده در محل نصب شد و محدویت تردد ساکنین و وسایل نقلیه اعمال شد و با بررسی و بازبینی چاه های محدوده از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل و عدم ریزش تمامی آنها نیز تایید شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین بیان کرد: براساس نظر کارشناسان علت اصلی نشست زمین در این محل، ترکیدگی لوله آب شرب شهری بود که برای اطمینان بیشتر و امنیت کامل ساکنان، مجتمع های کناری و مجاور محل نشست، تخلیه شد.

الموتی در ادامه با اعلام اینکه ۲۶۰۰ شکستگی لوله در سال ۹۱ موجب نارضایتی شهروندان و اعضای شورا اسلامی شهر شد، یاد آور شد: براساس مصوبه شماره ۱۵۴۱/۱۳۹۱ / ۲۲ مورخ ۲۵ مهر سال ۱۳۹۱ شورای اسلامی شهر قزوین به شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اجازه داد که جهت تامین مالی هزینه های اجرای پروژه شبکه جدید آبرسانی در بافت فرسوده شهری، ۳۰درصد از شهروندان، ۳۵ درصد از منابع استانی و ۳۵ درصد از منابع شرکت آب و فاضلاب تهیه کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بعد از این مدت و ابلاغ مصوبه مهم شورای اسلامی شهر برای مدیریت شهری مشخص نیست که شرکت آب و فاضلاب قزوین چه میزان از آن را اجرا کرده است.

الموتی با توجه به بروز افکن چاه ها یا نشست معابر شهری به ویژه در بافت فرسوده شهری در اثر ترکیدگی لوله های فرسوده آب شرب که بعضا تا ۴۵ سال قدمت دارد، تصریح کرد: این موضوع زمینه نگرانی شهروندان و مدیریت شهری را فراهم کرده و ضروری است شرکت آب و فاضلاب اقدامات صورت گرفته در خصوص مصوبه شورای شهر را اعلام کند.

وی با اعلام اینکه در گذشته نشست زمین و افکن چاه در شهر اصفهان رخ داد که با مشارکت دستگاه های مرتبط با مدیریت شهری و همراهی شهروندان، شبکه لوله های فرسوده آب در بافت فرسوده شهری این شهر به طور کل تعویض شد، بیان کرد: با توجه به فرسودگی شدید لوله های آب و فاضلاب شهری قزوین به ویژه در بافت فرسوده، تاریخی و تجاری شهر می طلبد که با برنامه ریزی و پیگیری اصولی شبکه آب و فاضلاب همراه با مشارکت دستگاه ها و شهروندان این شبکه فرسوده هرچه زودتر ترمیم شود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه استانداری قزوین باید از موضوع نوسازی شبکه آب و فاضلاب در بافت فرسوده شهری حمایت مالی کند، تاکید کرد: با توجه به اینکه در سال بیش از ۲ هزار شکستگی لوله آب در معابر شهری روی می دهد که تاخیر در ترمیم شبکه آبرسانی در بافت فرسوده، ممکن است موجب خسارت های جانی و مالی برای شهروندان و مدیریت شهری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز