خبرگزاری کار ایران

قائم‌ مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین خبر داد:

تردد بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو از محورهای مواصلاتی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۰۹۲

بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر معادل جمعیت استان قزوین از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این استان بازدید و بیش از ۵ میلیون خودرو از محورهای قزوین تردد کرده اند.

ایلنا: قائم‌ مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین گفت: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر معادل جمعیت استان قزوین از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این استان بازدید و بیش از ۵ میلیون خودرو از محورهای قزوین تردد کرده‌اند.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی معاون امور عمرانی استاندار قزوین در خصوص میزان تلفات تصادفات در محورهای مواصلاتی استان قزوین از ۲۵ اسفند ۹۲ تا دوازدهم فروردین ۹۳ اظهار کرد: تلفات حوادثرانندگی در جاده‌ها و سایر محورهای استان قزوین از ۲۵ اسفند ۹۲ تا ۱۲ فروردین ماه سال جاری بنا به آمار رسمی، تعداد ۵ نفره بوده است.

وی افزود: با تلاش شبانه‌روزی پلیس راه، هلال احمر، ستاد هماهنگی خدمات سفر، امدادگران، اورژانس و همه تلاشگران این عرصه سعی شده تا کمترین تلفات جاده‌ای را در محوهای مواصلاتی استان شاهد باشیم.

قائم‌ مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین تصریح کرد: در کاهش تلفات جاده‌ای خود مردم نیز نقش اساسی دارند و لازم است تا مسافران و گردشگران نوروزی ضمن توجه به قوانین و مقررات، به هشدارهای پلیس توجه کرده و سفری خوب و خوش را برای خود، خانواده و دیگر هم‌وطنان رقم بزنند.

وی همچنین عنوان کرد: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا روز سه شنبه دوازدهم فروردین ماه پنج میلیون و ۵۸۲ هزار و ۵۹۵ دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی استان قزوین تردد کرده که ۱۱۷ هزار و ۷۹۲ نفر مسافر نیز توسط این تعداد خودرو در محورهای مواصلاتی استان قزوین جابجا شده‌اند.

حبیبی با اشاره به بازدید گردشگران از ابنیه تاریخی قزوین گفت: از ۲۵ اسفند ماه ۹۲ تا دوازدهم فروردین ماه سال جاری یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۳۳۲ نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، موزه‌ها، مراکز تفریحی و مذهبی استان قزوین همچنین بقاع متبرکه و امامزاده‌ها بازدید کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت تعداد ۱۹۳ هزار و ۵۹۱ نفر از مسافران نوروزی و گردشگران در هتل‌ها، مدارس، مهمانپذیرهاو کمپ‌های پیش‌بینی شده استان قزوین اقامت داشتند که آموزش و پرورش با بیش از ۸۸ محل اسکان از این میهمانان پذیرایی کرده است.

قائم‌ مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین بیان کرد: این مراکز در ۶ شهرستان استان قزوین و مناطقی شامل ناحیه یک آموزش و پرورش، ناحیه دو، الموت شرقی، الموت غربی، خرمدشت، ضیاء‌آباد، اسفرورین، شال و طارم سفلی از اواخر اسفندماه سال جاری تا روز ۱۳ فروردین ماه سال نو فعال بوده و ستادهای مرکزی اسکان فرهنگیان در مرکز پژوهش گروه‌های آموزشی و نمایندگی آموزش و پرورش ناحیه یک در کوهین، کانون دانش آموزشی کوثر در ناحیه دو آموزش و پرورش قزوین، مرکز آموزشی رفاهی نواب در مجاورت پردیس دانشگاه فرهنگیان، مرکز آموزشی رفاهی فردوسی و پردیس دانشگاه فرهنگیان میزبان مسافران بوده‌اند.
تردد بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو از محورهای مواصلاتی قزوین

در فاصله زمانی ۲۵ اسفند ۹۲ لغایت ۵ فروردین ماه جاری بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو از محور‌ها و مسیبرهای مواصلاتی استان قزوین به سایر استان‌ها و مناطق کشور تردد کرده‌اند.
منوچهر حبیبی افزود: در این دوره زمانی بالغ بر ۷۰ هزار نفز مسافر از پایانه‌های مسافربری استان جابجا شده‌اند.

قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر دراستان قزوین از کاهش بی‌سابقهٔ تلفات جاده‌ای در راه‌ها و مسیرهای مواصلاتی استان خبر داد و یادآور شد: تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در فاصله زمانی ۲۵ اسفند ۹۲ لغایت ۵ فروردین ماه جاری ۳ نفر می‌باشد درحالیکه آمار کشته شدگان تلفات جاده‌ای در مدت مشابه سال گذشته ۱۶ نفر است.

وی افزود: در این دوره زمانی تعداد ۲ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۳۷ دستگاه خودرو از محورهای مواصلاتی استان عبور و تردد کرده‌اند که رقم قابل توجه و کم نظیری در مقایسه با سال‌های گذشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز