خبرگزاری کار ایران

کاهش دما و احتمال سرما زدگی باغات استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۰۷۳

با توجه به پیش بینی هوا در ۴۸ ساعت آینده که نیمه ابری همراه با وزش باد نسبتا شدید و بارندگی و همچنین بارش برف در مناطق کوهستانی خواهد بود از باغداران خواسته شده تدابیر لازم را جهت گاهش خسارت سرما زدگی باغات میوه انجام دهند.

ایلنا: مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به پیش بینی هوا در ۴۸ ساعت آینده که نیمه ابری همراه با وزش باد نسبتا شدید و بارندگی و همچنین بارش برف در مناطق کوهستانی خواهد بود از باغداران می خواهیم که تدابیر لازم را جهت گاهش خسارت سرما زدگی باغات میوه انجام دهند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛ محمد پیله فروش افزود: به دنبال افزایش دما طی چند روز گذشته اغلب درختان میوه در باغات استان قزوین به گل رفته و پیش بینی می شود با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما طی دو روز آینده به درختان میوه استان خسارات هایی وارد شود که برای کاهش میزان خسارات از باغداران عزیز تقاضا می شود با هماهنگی مراکز خدمات جهادکشاورزی نسبت به اتخاذ تدابیر لازم اقدام کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد متاسفانه بدنبال کاهش دما در چهارم فروردین ماه سال جاری به در ختان بادام، زرد آلو، هلو و شلیل استان خسارت هایی وارد شده که میزان و حجم خسارت توسط کارشناسان این سازمان در دست بررسی می باشد.

وی به کشاورزان توصیه کرد با توجه به کاهش دما طی چند روز آینده بویژه دو شنبه و سه شنبه هفته جاری از روش های گاهش خسارت سرما زدگی مانند نصب هیتر های باغی، ترکیبات ضدیخ گیاهی، ایجاد دود و آتش استفاده نمایند.

وی خاطر نشان کرد: سیاست دولت در راستای جبران خسارت وارده به محصولات باغی و زراعی بیمه نمودن محصول از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی است و از باغداران خواست نسبت به بیمه محصولات کشاورزی در برنامه زمان بندی اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز