خبرگزاری کار ایران

شهردار قزوین اعلام کرد؛

رکورد عملیات اجرایی احداثتقاطع غیرهمسطح شهیدرجایی قزوین در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۶۲۰

عملیات اجرایی احداثتقاطع غیرهمسطح شهید رجایی به عنوان بزرگترین تقاطع غیرهمسطح شهر قزوین از نظر زمان و حجم کار در کشور یک رکورد محسوب می‌شود.

ایلنا: شهردار قزوین گفت: عملیات اجرایی احداثتقاطع غیرهمسطح شهید رجایی به عنوان بزرگترین تقاطع غیرهمسطح شهر قزوین از نظر زمان و حجم کار در کشور یک رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ مسعود نصرتی در آئین افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید رجایی به عنوان بزرگترین تقاطع غیرهمسطح شهر قزوین که با حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس قزوین، استاندار و سایر مسوولین استانی و شهری برگزار شد، افزود: تقاطع غیرهمسطح شهید رجایی بزرگترین تقاطع در سطح شهر قزوین است که مدت زمان اجرایی آن که ۱۱ماه به طول کشید در کشور یک رکورد است.

وی بیان کرد: برای اجرایی شدن این تقاطع غیرهمسطح نزدیک به ۱۰هزار مترمربع از اراضی سپاه قزوین و تعاونی حوزه علمیه تملک شده است.

شهردار قزوین در خصوص تقاطع غیرهمسطح شهیدرجایی گفت: با هدف بهبود عبور و مرور و روان سازی ترافیک شهری در حد فاصل تقاطع‌های بلوار معلم، بلوار آزادگان، بلوار رزمندگان و بلوار نواب شمالی، تقاطع غیرهمسطح شهید رجایی به عنوان بزرگترین تقاطع غیرهمسطح شهر قزوین با صرف هزینه ۲۴۰میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: این تقاطع شامل دو دستگاه پل اصلی شرقی و غربی به همراه رمپ‌ها و لوپ‌ها و یک دستگاه پل جهتی می‌باشد.

این مقام مسوول افزود: در این میان، نسبت به احداث۴ دستگاه پل رودخانه‌ای با طول عرشه ۱۸۰متر بر روی رودخانه بازار جهت اجرای رمپ و لوپ‌ها اقدام و در مجموع ۷ پل به طول ۷۹۵متر با ارتفاع ۷متر و عرض متوسط ۱۰متر احداثشده است.

وی افزود: این تقاطع پنج محور را بهم متصل می کند و محور شرق به غرب اصلی ترین محور است.

نصرتی با تشکر از شهروندان محلی این منطقه به خصوص کسبه گفت: در اجرای این پروژه کسبه‌ها در کار اقتصادی تا حدی با مشکل مواجه شدند که جای تشکر دارد که شهروندان برای آبادانی شهر قزوین صبور و همراه مدیریت شهری قزوین بودند.

وی بیان کرد: طراحی این پروزه کار سلیقه ای نبوده و بر اساس طرح های بالادستی اجرایی شده است.

شهردار قزوین با اشاره به یکی از دغدغه‌های نماینده ولی فقیه در استان قزوین مبنی بر ترافیک شهر قزوین گفت: این تقاطع غیرهمسطح تاثیر مهمی در کاهش ترافیک این منطقه دارد.

وی با اعلام اینکه شورای اسلامی و استانداری قزوین در اجرای این پروژه شهرداری قزوین را همراهی خوبی کردند، بیان کرد: در شهر قزوین احداث۴۴تقاطع غیرهمسطح برنامه ریزی شده است که این ۱۲تقاطع غیرهمسطح است.

وی بیان کرد: باید جاذبه های سفر را از جنوب شهر به شمال شهر انتقال داد تا مردم به آرامش نسبی ترافیکی دست پیدا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز