خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین قزوین قطب دیجیتال کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۲۰۹

مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین استان قزوین ظرفیت بالایی دارد و هم اکنون قطب مرکزی دیجیتال کشور محسوب می شود.

ایلنا: مشاور وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین استان قزوین ظرفیت بالایی دارد و هم اکنون قطب مرکزی دیجیتال کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل روابط عمومی، مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین استان قزوین؛ حسن نجفی افزود: استان قزوین پیشنیه تاریخی و فرهنگی گسترده‌ای دارد و در صورت حمایت مسئولان استانی، ظرفیت توسعه و گسترش فعالیت‌های دیجیتالی کشور را دارد.

وی افزود: مرکزتوسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با حمایت‌های مالی دولت قصد دارد که به منظور ساماندهی شبکه ملی فرهنگ و فعالیت‌های دیجیتالی آن در استان‌های مرزی «کمربند شرق و غرب دیجیتالی» راه اندازی کند در این میان مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین استان قزوین نیز به عنوان قطب مرکزی این کمربند دیجیتال کشور موفق عمل کرده است.

مشاور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با توجه به جمعیت فعلی استان قزوین و وجود ظرفیت‌های دیجیتالی بالا در این استان، انتظار می‌رود که حداقل ۴۰۰ هزار نفر به منظور تولید محتوا و خدمات دیجیتالی شناسایی و ساماندهی و پایگاه‌های دیجیتالی تاسیس شود.

وی بیان کرد: جهت گسترش فعالیت‌های دیجیتالی و تاسیس پایگاه‌های دیجیتالی در قزوین ساختمان و محل مناسبی نیاز داریم که با توجه به ضرورت و اهمیت دیجیتال در زندگی امروزی، از مسئولین تقاضا داریم که سرمایه گزاری لازم در این زمینه را انجام دهند.

نجفی سولاری تاکید کرد: مسئولین در انتخاب مکان برای ایجاد پایگاه‌های دیجیتالی باید توجه داشته باشند که برای اینکه فرهنگ سازی صورت بگیرد ۱۰ سال زمان نیازمند است و اگر پایگاه فرهنگی دیجیتالی کمتر از ۱۰ سال در مکانی مستقر باشد به جای سود دهی خسارت می‌دهد به همین منظور انتخاب مکان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین استان قزوین توانایی تبدیل شدن به قطب بازی سازی و تولید انیمیشن کشور را دارد، افزود: سرمایه گذارای به منظور توسعه پایگاه‌های دیجیتالی در استان قزوین عملی منطقی و معقول است، اگرچه در کوتاه مدت این سرمایه گزاری سود در بر ندارد ولی با توجه به گرایش و ظرفیت استان، در آینده و به صورت بلند مدت سود ایجاد می‌شود.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال تصریح کرد: وجود دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین به عنوان سرمایه انسانی که شامل بخشی عظیم از فارغ التحصیلان گرایش‌های مختلف نرم افزاری و فنی می‌تواند استان را در مسیر توسعه یافتگی در زمینه دیجیتال قرار دهد.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت موجود استان قزوین، این استان می‌تواند، در زمینه تولید محتوا حداقل ۴۰۰ هزار نیروی انسانی مفید داشته باشد در این میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز با توجه به توان و ظرفیت خود می‌تواند با همکاری مسئولین استانی این نیرو‌ها را حمایت و آموزش دهد.

نجفی سولاری بیان کرد: مردم، مسئولین و سرمایه گذاری سه شرط اصلی توسعه یافتگی دیجیتالی محسوب می‌شود که مردم استان قزوین گرایش و استقبال گسترده‌ای در این زمینه دارند، مسئولین و سرمایه گزاران با استفاده از نیروی انسانی موجود و تامین تجهیزات و امکانات لازم می‌توانند زمینه ایجاد قطب دیجیتالی را فراهم نمایند.

وی تصریح کرد: مسئولین استانی با همکاری مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین، جهت ترویج تولید محتوا می‌توانند آن را به صورت کارآفرینی و اشتغال در خانه تبدیل کنند، به طوری که با آموزش، افراد مختلف در منازل خود در زمینه بازی سازی فعالیت کنند.

مشاور وزیر یادآور شد: با توجه به اینکه قزوین در زمینه دیجیتال از استان‌های موفق محسوب می‌شود، مردم این استان باید از مسئولین و اصحاب رسانه مطالبه کنند که در این جنگ نرم و تهاجم تفکر دیجیتالی داشته باشند و با قدرت در برابر این هجمه‌های فرهنگی ایستادگی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز