خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های قزوین:

روزانه ۱۹۵۵ مددجو در زندان های قزوین اشتغال دارند

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۲۶۱

از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۵۵ نفراز مددجویان در بخش های مختلف صنعتی، خدماتی، کشاورزی، دامداری و صنایع ساختمانی در زندانهای استان اشتغال دارند.

ایلنا: مدیرکل زندان‌های قزوین گفت: به طور میانگین روزانه ۱۹۵۵ نفر از مددجویان در زندان‌های استان اشتغال بکار دارند.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ حمیدرضا فراست طلب افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۵۵ نفر از مددجویان در بخش های مختلف صنعتی، خدماتی، کشاورزی، دامداری و صنایع ساختمانی در زندان‌های استان اشتغال دارند.

وی بیان کرد: در بخش اشتغال و حرفه آموزی زندانیان، فراتر از تکالیف سازمانی عمل نموده ایم و امیدوار هستیم با اجرای طرح های پیش رو ۱۰۰درصد متقاضیان راتحت پوشش قرار دهیم.

مدیرکل زندانهای استان قزوین با اشاره به اینکه بیشترین زمان برای برنامه ریزی های شغلی به بخش صنعت وخدمات صنعتی در زندانها اختصاص یافته است اظهارکرد: بیش از ۷۷درصداز مددجویان در بخشهای صنعتی اشتغال بکارداشته وبافعالیت در طرح های اشتغالزایی ضمن فراگیری آموزش های شغلی وحرفه ای، درآمد کسب می نمایند.

فراست طلب اذعان داشت: زندان مرکزی در بخش صنعتی، تولیدی و خدماتی و سایر زندانهای استان نیز در بخش کشاورزی، پرورش دام، شتر، شترمرغ زنبورداری فعال هستند.

وی رشد فزاینده اشتغال زندانیان را نتیجه مشارکت بابخش های خصوص عنوان کرد و افزود: در دو سال گذشته متقاضی بخش خصوص در اجرای طرح های شغلی زندانیان رشدخوبی داشته و هم اکنون صنایع بسته بندی مواد غذایی، تولید پوشاک، تولید قند و خدمات شهری از آن جمله است.

این مقام مسؤل همچنین به فعالیت های حرفه آموزی زندانیان درسال جاری اشاره کرد و گفت: حرفه آموزی زندانیان از جمله برنامه های بسیارمهم اصلاح وتربیت زندانهاست و بحمداله با کمک سایر سازمان های متولی این امر تمامی متقاضیان در طرحهای حرفه آموزی شرکت دارند.

مدیرکل زندانهای استان قزوین اضافه کرد: در زندان مرکزی بیش از۱۵۰۰نفر و پدر سایر زندانها بیش از۵۰۰نفر دوره های حرفه آموزی را با نظارت سازمان فنی و حرفه ای استان گذرانده اند.

فراست طلب ابراز کرد: ۳۴۰نفر از مددجویان در بخش خدمات عمومی و بازرگانی، ۵۲۰ نفر در بخش صنایع ساختمانی، ۲۷۰نفر در بخش کشاورزی و دامداری ۳۹۵نفر در بخش صنایع دستی و هنری و۶۲۰ نفرنیز در بخش صنعتی وت ولیدی دوره های حرفه آموزی را در زندانهای استان سپری کرده اند.

مدیرکل زندانهای استان قزوین تأکید کرد: اشتغال و حرفه آموزی مهمترین شاخص کاهش بروز جرم و تکرار آنست و آمارها نشان می دهد، میزان تکرار جرم زندانیانی که مهارت شغلی را در زندان فرا گرفته اند به مراتب پائین تر از سایر زندانیان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز