خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین:

شعار قزوین، چهارمین شهر اهل‌ بیت(ع) موجب رونق گردشگری است

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۹۵۹

توسعه گردشگری مذهبی در شهر قزوین با شعار " قزوین چهارمین شهر اهل‌ بیت(ع) است " امکان‌پذیر است.

ایلنا: مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: توسعه گردشگری مذهبی در شهر قزوین با شعار " قزوین چهارمین شهر اهل‌ بیت(ع) است " امکان‌پذیر است.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ سعید وزیری‌نژاد افزود: قزوین از آثار بسیاری در همه زمینه‌ها از جمله تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی برخوردار است که با معرفی درست آن بین گردشگران و مردم می‌توان گردشگری در این استان را در زمان کوتاهی رونق داد.

وی گفت: معرفی آثار مذهبی و تاریخی قزوین به گردشگران در توسعه گردشگری مذهبی قزوین نقش بسزایی ایفا می‌کند.

این مسوول معرفی و شناساندن آثار مذهبی و تاریخی قزوین به ویژه بارگاه امامزاده حسین‌بن رضا(ع) و بقعه متبرکه چهار انبیاء در راستای توسعه گردشگری مذهبی قزوین را بسیار ضروری دانست.

وی با بیان اینکه چهار انبیاء و امامزاده حسین‌بن رضا(ع) دو سرمایه فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و مذهبی شهر قزوین هستند، بیان کرد: این شهر می‌تواند با استفاده از این دو سرمایه به گردشگری مذهبی تبدیل شود.

این مسوول با اشاره به اینکه بقعه متبرکه چهار انبیاء از زیارتگاه‌های بسیار بی‌نظیر در کشور است که مورد استقبال همه ادیان دینی است، یادآور شد: پیروان همه ادیان‌ دینی از جمله مسیحی، مسلمان و یهودی برای زیارت به این بقعه متبرکه می‌آمدند، از این رو این بقعه چهار انبیاء از اهمیت والایی بین ادیان دینی برخوردار بوده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین ابراز کرد: در طول تاریخ همه ادیان دینی به بقعه متبرکه چهار انبیا احترام بسیاری می‌گذاشتند و در طول سال‌ها، حضور آنان در این بقعه بسیار چشم‌گیر بوده است که این مهم یکی دیگر از ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و تاریخی قزوین را به رخ همگان می‌کشد.

این مسوول خاطر نشان کرد: بر این اساس سزاوار است که بقعه متبرکه چهار انبیاء به خوبی برای مردم و گردشگران معرفی شود تا آنان از این مکان مقدس به نحو مطلوبی بازدید کنند و به خوبی به همه شناسانده شود.

وزیری‌نژاد با بیان اینکه برای راهنمایی بیشتر مسافران لازم است تا تابلوهای راهنمای شهری به اسم چهار انبیا در خیابان مختلف شهر قزوین نصب شود، بیان کرد: با تحقق این امر مسافران بهتر و راحت‌تر می‌توانند این بقعه متبرکه را در شهر قزوین پیدا کنند و از این زیارتگاه بازدید و زیارت کنند.

وی با بیان اینکه بقعه متبرکه چهار انبیا باید در سطح جهان و ایران به خوبی معرفی شود، ابراز کرد: با تحقق این هدف گردشگری مذهبی در این شهر توسعه و رونق چشم‌گیری می‌یابد و آثار آن نیز برای همه مشهود خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز