خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان خبر داد؛

آغاز طرح سلامت نوروزی در قزوین با کشف 300 کیلو مواد غذایی غیرقابل مصرف

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۵۸۰

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین از اجرای طرح کشوری سلامت نوروزی در این شهرستان خبر داد و گفت: این برنامه با حضور 50 نفر از کارشناسان بهداشت محیط آغاز شد و در ابتدا 300 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف نیز کشف و توقیف شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا مهرعلیان با اشاره به طرح سلامت نوروزی گفت: روز آغازین، در بازرسی از بیش از 98 واحد صنفی، 11 اخطار کتبی و پنج اخطار تعطیلی 48 ساعته برای اماکن دارای تخلف بهداشتی صادر شد.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین افزود: در این برنامه، با برنامه ریزی و هماهنگی صورت گرفته 7 تیم از کارشناسان بهداشت محیط، بر اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، شامل آرایشگاه‌های بانوان، آقایان، هتل‌ها، مسافرخانه، مساجد، پمپ بنزین‌ها و همچنین مراکز قنادی‌ها، رستوران‌های بین راهی، فست فودها، قنادی‌ها، آجیل فروشی، فروشگاه‌های بزرگ و حساس، نظارت بهداشتی دارند.

وی ادامه داد: با توجه به مقارن بودن سلامت نوروزی با ماه مبارک رمضان، کارشناسان بهداشت محیط این مرکز در این طرح از ساعت 8 تا 20 حضور دارند.

به گفته این مسئول، یک‌هزار و 98 مورد سنجش با تجهیزات قابل حمل، در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، شامل، سنجش دمای یخچال و فریزر نگهداری مواد غذایی، دمای مواد غذایی پخته شده، سنجش ترکیبات قطبی روغن مصرفی، سنجش شوری و سنجش میزان روشنایی محیط کار انجام شد.

مهرعلیان از شهروندان خواست که در تعطیلات نوروزی، ماه مبارک رمضان و روزهای دیگر، در صورت مشاهده هر گونه مورد غیربهداشتی از اصناف و اماکن عمومی، موضوع را از طریق سامانه تلفنی «190» وزارت بهداشت اطلاع دهند تا در اسرع وقت توسط کارشناسان این مرکز رسیدگی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز