خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

طرح مدرسه سبز زمینه‌ساز ترویج فرهنگ محیط زیست در بین دانش‌آموزان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۷۰

طرح مدرسه سبز زمینه ساز ترویج فرهنگ محیط زیست در بین دانش آموزان است تا آینده محیط زیست در سلامت کشور تضمین شود.

ایلنا: رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: طرح مدرسه سبز زمینه ساز ترویج فرهنگ محیط زیست در بین دانش آموزان است تا آینده محیط زیست در سلامت کشور تضمین شود.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در آئین افتتاح طرح مدرسه سبز در دبستان غیردولتی آینده سازان نوین که با حضور استاندار، شهردار قزوین و سایر مسوولان استانی و شهری برگزار شد، افزود: طرح مدرسه سبز زمینه ساز ترویج فرهنگ محیط زیست در بین دانش آموزان است تا آینده محیط زیست در سلامت کشور تضمین شود.

وی افزود: باید شرایطی فراهم شود تا همه مدارس تحت پوشش این طرح قرار بگیرند چراکه دانش آموزان امروز محافظان آینده کشور هستند.

ابتکار با بیان اینکه خوشحال هستیم که اجرای این طرح در شهر قزوین با همت شهرداری و استانداری قزوین تحقق یافته است، بیان کرد: با تداوم اجرای این طرح در حفاظت محیط زیست اتفاق بزرگی خواهد افتاد.

شهرداری قزوین نگاه ویژه‌ای به اجرای طرح مدرسه سبز دارد

در ادامه هادی بهرامی مجری طرح بین المللی مدارس محیط زیستی در ایران و نماینده انحصاری سازمان FEE در ایران گفت: همانطور که دانش آموزان در اجرای طرح همیار پلیس توانستند موفق باشند، پس دانش‌آموزان خواهند توانست نقش موثری در اجرای این طرح به عنوان حافظان محیط زیست داشته باشند.

وی بیان کرد: اجرای این طرح اهمیت فراوانی در جامعه برای ترویج آموزش‌های محیط زیستی دارد.

بهرامی افزود: شهرداری قزوین نگاه ویژه‌ای به اجرای این طرح دارد و در حال حاضر این طرح در ۴ مدرسه به عنوان پایلوت با همکاری شهرداری، استانداری، اداره کل محیط زیست و آموزش و پرورش استان قزوین اجرایی خواهد شد و امیدواریم تعداد مدارس افزایش پیدا کند.

این مسوول با بیان اینکه دبستان غیردولتی آینده سازان نوین ظرفیت اجرای این طرح را دارد، گفت: شاخص‌های آموزش محیط زیستی در مدارس جدی است و بعد از آن موضوع تغییرات سخت افزاری در مدارس از جمله کیفیت سرویس بهداشتی مدارس در دستور کار قرار دارد.

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این مراسم گفت: اجرای این طرح در مدارس باعثخواهد شد فرهنگ حفاظت از محیط زیست ارتقاء پیدا کند.

وی افزود: امیدواریم این طرح در سایر مدارس هم اجرایی شود چراکه هدف اصلی در اجرای این طرح آموزش دانش آموزان برای حفاظت از محیط زیست است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز گفت: در یک تفاهم چهار جانبه بین آموزش و پرورش، شهرداری، محیط زیست و بنیاد بین المللی آموزش‌های محیط زیست FEE مجری طرح بین المللی مدارس در ایران، مدارس سبز فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

گفتنی است؛ با حضور دکتر معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و به همت شهرداری، استانداری، اداره کل محیط زیست و آمورش و پرورش استان قزوین ۴مدرسه در شهر قزوین به عنوان پایلوت، تحت پوشش طرح بین‌المللی مدارس محیط زیستی قرار گرفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز